خبرگزاری کار ایران

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها:

اگر اختیاراتی که به شوراها داده شده به صورت کامل اجرایی شود، بسیاری از گره‌های کشور باز خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۰۶۴

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف و اختیارات شوراها در بند هفت ماده ۸۰ قانون تشکیلات شوراهای اسلامی آمده است و این اختیاراتی که به شوراها در قانون داده شده اگر به صورت کامل اجرایی شود بسیاری از گره‌ها را در مدیریت شهری و شهرها و روستاهای ما می‌تواند حل و فصل کند.

به گزارش ایلنا، حسین فنودی در نطق خود در اجلاس بیست و پنجم شورای عالی استان‌ها در حضور رئیس مجلس شورای عالی استان‌ها، گفت: قالیباف، مرد دوران جنگ و هشت سال دفاع مقدس که خدمات ارزنده‌ای را در مدیریت شهری داشته و اکنون نیز در جایگاه ریاست قوه مقننه در تصویب بسیاری از قوانینی که مربوط به مدیریت یکپارچه شهری در برنامه هفتم توسعه بوده، اثرگذاری مهمی داشته است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف و اختیارات شوراها در بند هفت ماده ۸۰ قانون تشکیلات شوراهای اسلامی آمده است و این اختیاراتی که به شوراها در قانون داده شده اگر به صورت کامل اجرایی شود بسیاری از گره‌ها را در مدیریت شهری و شهرها و روستاهای ما می‌تواند حل و فصل کند.

نماینده استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: بند ۳ ماده ۳۲ قانون تشکیلات و وظایف شوراهای می‌گوید نباید شهردار و مدیران و کارکنان به عنوان عضو شورا انتخاب شوند چرا که این مسئله باعث مشکلات بسیاری می‌شود و چالش‌های فراوانی میان ارتباط شورا و مدیریت شهری به وجود می‌آورد و به این موضوع باید عمل شود.

فنودی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس با پیش‌بینی بودجه مناسب فکری برای جاده‌های مرگ در کشور و استان خراسان جنوبی کند و همچنین توجه ویژه‌ای به منابع آبی و وضعیت آب در کشور صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز