خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور خبرداد:

پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا چند روز آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۴۶۵

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور گفت: مجموع پاداش بازنشستگان ۳۳ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن قبلا تخصیص داده شد و تا چند روز آینده به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لرستان، داود منظور در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه مردم در مقابل تمام فشارها ایستادگی و از انقلاب دفاع کردند، اظهار داشت: مردم به‌رغم تمام فشارهای اعمال شده توسط دشمنان استقامت کردند و شرایط سختی در زندگی روزمره آن ها ایجاد شده است اما در تمام صحنه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حماسه آفریدند.

وی افزود: هدف از بازدیدهای میدانی و سفرهای استانی تحقق ماموریت سازمان برنامه و بودجه در راستای دستور ریاست جمهوری و بازتعریف نقش این سازمان در ارتباط با استان‌ها است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته برخی استان‌ها به قدر کفایت برخوردار نشدند و طرح های زیرساختی و عمرانی کمتر مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: باید به سرعت کاستی‌ها برطرف و برنامه ها اصلاح شوند و به طرف عدالت بین استانی حرکت و پیشرفت را برای همه استان ها محقق کنیم.

منظور با اشاره به اینکه وظیفه دولت ایجاد رشد با ایجاد زیرساخت های لازم است و در حال حاضر ظرفیت بخش خصوصی توانمندی بسیار بالایی است عنوان کرد: بخش خصوصی در همه حوزه ها می توانند به خوبی خلق ثروت کنند و درآمدزایی و اشتغال آفرینی در تمام استان‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به بازید از کشت و صنعت خرم آباد گفت: این فناوری جدید در کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک در کشت و صنعت خرم آباد بسیار خوب است‌ و الگویی برای توسعه است که با دانش جدید و فناوری در حال تولید محصولات براساس استانداردهای روز دنیا است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه امروز دیگر کشاورزی سنتی پاسخگو نیست افزود: بخش کشاورزی باید با روش های جدید و فناورانه فعال شود تا بتوانیم وارد بازار صادرات شویم.

منظور با اشاره به لزوم تکثیر الگوهای موفق در کشور گفت: در سطح استان ها باید عقب ماندگی ها برطرف شود و در این راستا باید در لرستان مهار آب‌های سطحی در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با سدسازی در استان عقب ماندگی داریم، افزود: طرح های سدسازی تحول جدیدی در لرستان است و مشکلات سد معشوره باید برطرف و این سد تکمیل شود و اراده دولت برتکمیل این طرح است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شبکه‌های آبیاری زهکشی در لرستان بسیار مهم است اظهار داشت: تکمیل شبکه های آبیاری نیز در اولویت است و شبکه های آبیاری سه و چهار نیز باید پیگیری شود.

منظور ادامه داد: طرح های آبرسانی در لرستان انجام می شود و طرح های جمع آوری فاضلاب در دستور کار قرار دارد و تعداد این طرح ها در کشور بسیار زیاد است.

وی افزود: اگر بتوانیم آب پایدار و قابل برنامه ریزی را در اختیار فعالان اقتصادی و کشاورزان قرار دهیم، با توسعه صنایع تبدیلی و استفاده از روش های جدید کشاورزی، فضای استان و سطح درآمدها تغییر خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اعتبارات تبصره ۱۸ اظهار داشت: منابع خوب و پایداری برای تبصره ۱۸ وجود دارد و در روزهای آینده در اختیار استان قرار می گیرد و کسب و کارهای خرد و کوچک از طریق منابع استانی و ملی تامین اعتبار می شوند.

منظور با بیان اینکه سیاست اصلی دولت مهار تورم است و این موضوع را با جدیت دنبال می کند افزود: نباید کسری بودجه داشته باشیم و هزینه های بدون پشتوانه انجام دهیم، چرا که رضایت مردم با اقدامات زودگذر حاصل نمی شود و از طرفی تورم به مردم تحمیل خواهد شد.

وی با تاکید براینکه باید به گونه ای عمل که رضایت واقعی مردم حاصل شود عنوان کرد: مساله اضافه برداشت بانک ها مهم است و باید با هدایت اعتبار تسهیلات به سرمایه های در گردش اختصاص یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: لرستان ظرفیت بالایی در بخش معادن دارد و اکتشاف و بهره برداری از معادن را باید افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: منابع مطمئن، مالیات ها، حقوق ورودی کالاها، حقوق دولتی معادن و نفت هستند که در دولت سیزدهم خیلی روی نفت حساب نکردیم و سهم نفت در تامین منابع مالی دولت کاملا کاهش یافته است و بنا بر تامین منابع داخلی پایدار است.

منظور با اشاره به طرح های بیمارستانی لرستان اظهار داشت: بیمارستان های نیایش و رازی کوهدشت تا پایان سال آینده بهره برداری می شود تا این استاندارد در لرستان به متوسط کشور برسد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به اینکه طرح های حوزه آبرسانی، راهسازی و ریل نیز در اولویت طرح های این استان است ادامه داد: پروژه راه آهن ابر پروژه و بسیار مهم است و از منابع مختلف کمک می کنیم تا اعتبارات این پروژه که در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد است، تامین شود تا شاهد تکمیل مسیر کریدور بندر امام خمینی (ره) به بندر انزلی باشیم.

وی با بیان اینکه قلعه «فلک الافلاک» افتخار ملی و در حال ثبت جهانی است، اظهار داشت: تعهدات دولت در خصوص استملاک انجام شده و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اوراق برای این موضوع تخصیص یافته است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  اینکه باقی‌مانده پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا چند روز آینده پرداخت خواهد شد ، بیان کرد :  پاداش پایان خدمت بازنشستگان که باید به‌صورت متمرکز از طریق سازمان برنامه‌وبودجه تخصیص پیدا می‌کرد، ۳۳۰ هزار میلیارد ریال بود که بخش بزرگی از آن یعنی ۲۴۰ هزار میلیارد ریال برای حدود ۷۵ هزار بازنشسته و ۳۰ هزار ایثارگر پیش از این تخصیص یافت و تا چند روز آینده نیز مابقی واریز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز