خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

غربالگری فشارخون و دیابت بیش از یک میلیون و 446 هزار نفر در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۵۱۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از غربالگری بیش از یک میلیون و 446 هزار و 860 نفر بالای 18 سال در گیلان به لحاظ دیابت و فشار خون بالا، خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدتقی آشوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح ملی سلامت (غربالگری دیابت و فشار خون بالا)، اظهار کرد: در این طرح ملی که از 20 آبانماه آغاز و و 30 دی به طول انجامید، از جمعیت بیش از دو میلیون و 225 هزار نفری هدف در گیلان، بیش از یک میلیون و 446 هزار و 860 نفر بالای 18 سال در گیلان، شرکت کردند.

وی با اشاره به میزان افراد مبتلا به پرفشاری خون و دیابت در استان گیلان در راستای اجرای طرح ملی سلامت، افزود: در این طرح ملی، 17 هزار و 693 نفر مبتلا به پرفشاری خون و همچنین 12 هزار و 701 نفر مبتلا به بیماری دیابت شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی 406 هزار و 106 نفر مشکوک به بیماری پرفشاری خون و همچنین 81 هزار و 611 پره دیابتی در راستای اجرای طرح ملی سلامت در استان خبر داد.

 آشوبی با تقدیر از همه مشارکت کنندگان در اجرای طرح ملی سلامت در استان گیلان، گفت: در شهرستان های املش، خمام و رودسر بیش از 96درصد مشارکت در غربالگری فشار خون بالا و دیابت ثبت شده که شایسته تحسین است.

وی همچنین از غربالگری بالای 80 درصدی مردم در شهرستان های ماسال، لنگرود، فومن، شفت، رودبار، تالش و بندرانزلی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز