خبرگزاری کار ایران

در روستای دوستدار کتاب امامزاده بزم؛

سومین مرکز دیار دانایی فارس افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۶۷۶

دبیر انجمن اهل قلم فارس از آغاز به کار سومین مرکز فرهنگی ترویج کتابخوانی "دیار دانایی" استان فارس در روستای امامزاده بزم خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن دهقان، اعتبار این پروژه را ۳۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: هدف از ایجاد مراکز دیار دانایی، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی برای روستاها و مناطق کمتر برخوردار با محوریت کتاب و بالا بردن سطح امکانات در این مناطق استان فارس است.

وی ادامه داد: یک "واحد کوچک خواندن" با حدود ۶۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان در دبستان حمزه شهید روستای دوستدار کتاب امامزاده بزم شهرستان بوانات راه‌اندازی شد. 

دبیر انجمن اهل قلم فارس با بیان اینکه نیک‌اندیشان و خیرخواهان در راه‌اندازی مراکز دیار دانایی نقش مهمی داشته‌اند، افزود: خانم رقیه بذرگر به نیت زنده نگهداشتن یاد پدرشان محمدعلی برزگر ، در تامین اعتبار پروژه همراهی کردند تا علاوه بر کتابخانه، یک سالن ورزشی کوچک و نمازخانه برای دبستان در مرکز دیار دانایی ایجاد شود.

سومین مرکز دیار دانایی فارس افتتاح شد

وی با قدردانی از خانم شریفی مدیریت دبستان حمزه شهید و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بوانات به دلیل همکاری در به سرانجام رسیدن این مرکز دیار دانایی روستای امامزاده بزم، گفت: بخشی از هزینه این مرا‌کز نیز از محل پیشگیری آسیب اجتماعی فارس و تفاهم‌نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مؤسسه آفتاب مهر صبا فارس و بخش دیگر توسط خیرین و مؤسسه سرزمین فرزانگان شیراز تأمین شده است.

این فعال فرهنگی و اجتماعی و مُروج کتابخوانی که در چهارمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی کشور، برگزیده شده بود، از راه‌اندازی ۲ مرکز ترویج کتابخوانی دیار دانایی دیگر در روستاهایی از شهرستان‌های سروستان و لار تا پایان سال خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز