خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر یزد خبر داد؛

ساخت بوستان جامع یزد در سایت پردیس زندگی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۱۰۹

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ساخت بوستان جامع یزد در سایت پردیس زندگی گفت: نقشه برداری و مطالعات این پروژه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حجت الاسلام سید ناصر حیدری اظهار داشت: احداث بوستان جامع شهری به وسعت ۵۷ هکتار در دستور کار شهرداری یزد قرار دارد که در فاز اول ۳۷ هکتار اراضی را تحت پوشش قرار می‌دهد و در فاز بعدی ۲۰ هکتار از اراضی که در مجاورت بوستان است به آن الحاق می‌شود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم در رابطه با سند زمین و تحویل زمین ۳۷ هکتاری به شهرداری یزد تقریبا انجام شده است و این اراضی در مجاورت طرح نهضت ملی مسکن موسوم به پردیس زندگی و تقریبا پشت بیمارستان قلب قرار دارد، در صورتی که ۲۰ هکتار زمین نیز بتوانیم به آن الحاق کنیم مجموع وسعت این بوستان ۵۷ هکتار خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در خصوص ویژگی‌های این بوستان عنوان کرد: این بوستان دارای یک شهر بازی مدرن است، از طرفی تبدیل به یک بوستان تمدنی می شود که تم پارک با موضوع تاریخ، تمدن و هویت ایرانی اسلامی و استان یزد قرار است پیاده شود.

وی ادامه داد: این بوستان با محور خانواده احداث می‌شود و فضاهای رفاهی و تفریحی برای آن دیده می‌شود که همه خانواده‎‌ها بتوانند از آن استفاده کنند و هر برنامه و هر مراسمی که در آن رقم می‌خورد مناسب خانواده‌ها خواهد بود.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای ساخت این بوستان گفت: مقرر شده بود این بوستان ظرف مدت دو سال به بهره‌برداری برسد اما برای ساخت فاز اول آن ۶۰۰ میلیارد اعتبار پیش‌بینی شد که شامل ۳۰۰ میلیارد اعتبار شهرداری و ۳۰۰ میلیارد اعتبار استان بود که کارهای مقدماتی واریز آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: به محض اینکه واریز اعتبار از سوی استان انجام شود و این پول در اختیار شهرداری قرا بگیرد کار ساخت‌وساز و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری گفت: هماهنگی با سازمان همیاری شهرداری‌ها نیز به عنوان پیمانکار پروژه بوستان جامع شهری یزد انجام شده و کارهای نقشه برداری و مطالعاتی این پروژه در حال انجام است، با این حال شروع عملیات اجرایی این پروژه منوط به تأمین اعتبار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز