خبرگزاری کار ایران

توفان شن حرکت قطارهای مسافری و باری در مسیر مشهد-سرخس را متوقف کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۸۵۲

وقوع توفان شن و شن زدگی روی ریل خط آهن، موجب لغو حرکت قطارهای باری و مسافربری عصر و شامگاه دوشنبه و لغو حرکت قطار مسافری سرخس - مشهد در روز سه شنبه شد.

به گزارش ایلنا، مدیر پایانه ریلی سرخس گفت: در پی توفان شدید و کاهش دید در منطقه و به واسطه حفظ ایمنی مسافران و ترددهای ریلی، تصمیم لغو حرکت قطارهای مسافری و باری اتخاذ شد.

حمیدرضا قادری افزود: با توجه به لغو حرکت قطار مسافری امشب مشهد- سرخس، قطار صبح سرخس-مشهد نیز لغو شده و پس از بهبود اوضاع جوی تردد قطارهای مسافری از مشهد-سرخس ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

مدیر پایانه ریلی سرخس اظهار کرد: شدت توفان شن و شن زدگی روی ریل ها به حدی است که مجبور به لغو حرکت قطارهای باری در این مسیر ریلی به مرز بین المللی سرخس شدیم.

همچنین بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گرد و خاک موجب کاهش دید افقی در حوزه راه های شهرستان سرخس شده است.

بر اساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان، ظرفیت هر رام قطار محلی مشهد-سرخس ۲۱۶ صندلی است، در دی ماه امسال روزانه حدود ۸۴ رام قطار مسافربری در مسیر ۲۷ شهر و مرکز استان به مشهد تردد دارند که چهار رام شامل ۲ رام قطار رفت و ۲ رام قطار برگشت از این تعداد مربوط به مسیر مشهد-سرخس است.

خط آهن مشهد- سرخس در مرز با ترکمنستان، خطوط ریلی آسیای مرکزی را به شبکه راه آهن کشور متصل می‌کند. همچنین۸۰ درصد از حجم ترانزیت ریلی کشور از مرز سرخس با ترکمنستان انجام می‌شود.

از ابتدای سال جاری تاکنون دستکم ۱۰ مرتبه مسیر ریلی و جاده ای مشهد-سرخس بر اثر توفان شن، وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی مسدود شد.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز