خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۵٠٠ میلیاردی روکش آسفالت راه‌های روستایی و شهری نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۶۰۹

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نیشابور گفت: از ابتدای امسال ١٠ قرارداد به طول ٧٢ کیلومتر لکه گیری و ١٧۶ کیلومتر روکش با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون ۶ قرارداد کار اجرایی شروع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید مفیدی‌فر در نشست خبری با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه در بخش روکش راه اصلی که وضعیت نابسامانی داشت و بزرگترین چالش و موجب نارضایتی شهروندان بود، اعتبارات و قرارداد های مناسبی صورت گرفت که در این راستا ١٠ قرارداد انجام شد که از این تعداد ٨ محور شریانی، یک راه فرعی و یک راه روستایی شهرستان می باشد که ٧٢ کیلومتر طول لکه گیری و ١٧۶ کیلومتر روکش با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون ۶ قرارداد کار اجرایی شروع شده است.

وی در خصوص بهسازی و آسفالت محور رفت به سمت مشهد ۴۵ کیلومتر و محور سبزوار ۵۰ کیلومتر نیازمند روکش آسفالت که تا کنون تنها ١٢ کیلومتر انجام شده است ادامه داد: همچنین محور نیشابور به کاشمر به طول ١٨ کیلومتر با قراردادی بالغ بر ٢۵ میلیارد تومان، محور نیشابور به تربت حیدریه به طول ٢۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ٢٩ میلیارد تومان صورت گرفته است. 

مفیدی فر با بیان اینکه قرارداد روکش ۴ راه‌ روستایی به طول ١٧ و نیم کیلومتر با اعتبار ٢٣ میلیارد تومان صورت گرفت اظهار داشت: سال گذشته اعتبار ساخت و توسعه راه‌های روستایی مبلغ ٢٧ میلیارد تومان بود که ٢٣ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است. 

وی با بیان اینکه ٧٠ کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰ خانوار آسفالت نشده و ٢٠٠ میلیارد تومان نیازمند آسفالت و توسعه راه های روستایی است، اعلام کرد: سال گذشته ابلاغ اعتبار ٢٧ میلیارد تومان بوده است اما در سال جاری فقط ٣ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار اختصاص یافته است. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیشابور ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته توسط چنارانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، توانسته‌ایم ۴٠ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان اداره راه روستایی وزارت، برای ساخت راه‌های روستایی ابلاغ اعتبار دریافت کنیم. 

مفیدی فر با اظهار اینکه ساماندهی تقاطع ها در دستور کار قرار دارد افزود: از سال گذشته تا کنون پروژه ها روشنایی از اسلام آباد لگزی تا پلیس راه شهرستان به طول ٧ کیلومتر رفت و برگشت با اعتبار ۵ میلیارد تومان اجرا شده است. 

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات نگهداری که از محل اعتبارات استانی تامین شده، بیشتر صرف حقوق نیروهای شرکتی می‌شود خاطر نشان کرد: ناوگان تجهیزات اداره راه بالای ٣٠ سال عمر دارد و فرسوده بوده و سن ناوگان عمومی در حال افزایش است و نیاز به نوسازی دارد. همچنین سال جاری ٨٠٠ مورد از تجهیزات جاده ای حدود یک میلیارد تومان به سرقت رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز