خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین:

رازمیان "شهر بدون دخانیات" شهرستان قزوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۷۹۸

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: در راستای اجرای برنامه شهر و روستای بدون دخانیات، شهر رازمیان از توابع شهرستان قزوین، به عنوان "شهر بدون دخانیات" اعلام شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا مهرعلیان با بیان این خبر گفت: رازمیان با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر معیارهای انتخاب شهر بدون دخانیات را دارا است.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین ادامه داد: دسترسی آسان اصناف برای دریافت مجوز عاملیت فروش دخانیات به مرکز استان برای عرضه خرده فروشی دخانیات، سیستم اداری و بخشداری فعال و همراه برای اجرای برنامه و داشتن اماکن ضابطه‌مند عرضه دخانیات از ویژگی‌های شهر بدون دخانیات است.

وی اظهار کرد: پس از انجام وظایف و تکالیف قانونی توسط اداره‌های مختلف در اجرای برنامه شهر بدون دخانیات، در مرحله بعد، آموزش‌ها درباره مضرات مصرف دخانیات و دود دخانیات، به گروه های مختلف ساکن در شهر شامل دانش‌آموزان، رابطان سلامت، کسبه، کارکنان اداره‌ها و صاحبان مشاغل آزاد، ارائه خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: مدت زمان اجرای طرح، پنج سال است و در طول این مدت روند پیشرفت برنامه، در نشست‌های ماهانه، بررسی خواهد شد و گزارش‌ها نیز برای بخشداری و مرکز بهداشت ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: هنگام اجرای طرح، بر خوار و بار فروشی‌های واقع در محدوده شهر، از نظر دریافت مجوزهای قانونی عرضه دخانیات، شامل پروانه فروش دخانیات و عرضه نکردن دخانیات در 100 متری فضاهای آموزشی و ورزشی، توسط کارشناسان بهداشت محیط نظارت می‌شود.

مهرعلیان خاطرنشان کرد: برای خوار و بار فروشی‌ها در صورت نداشتن مجوز و شرایط لازم، اخطار بهداشتی صادر خواهد شد و البته اقدامات قانونی نیز در این باره انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز