خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبرداد؛

هفتمین دوره داوری مهر اصالت صنایع‌دستی جنوب کشور در شیراز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۲۶۵

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی آثار صنایع‌دستی کشور امروز ۱۷ دی ۱۴۰۲ در شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی اعلام کرد: در این دوره، آثار و محصولات صنایع‌دستی استان‌های فارس، اصفهان و یزد مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در خصوص شرکت هنرمندان استان در این دوره اظهار داشت. ۴۴۰ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی ۳ استان به دبیرخانه معاونت صنایع‌دستی ارسال‌شده است که پس از داوری بر اساس معیارها و شاخص‌های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیباشناسی سنتی، نوآوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات از بین آثار تعدادی انتخاب خواهد شد.  

او تصریح کرد: آثار دریافتی از هنرمندان فارس در رشته‌های منبت، خاتم، حکاکی روی سنگ، چوب و استخوان، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، دست‌بافت‌های داری، حصیربافی، کاشی هفت‌رنگ، ساخت‌وسازهای سنتی، خراطی و نگارگری است.  

ثابت اقلیدی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰ هزار صنعتگر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان فارس خاطرنشان کرد: دوره‌های داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و در دوره قبل ۳۵ اثر از استان فارس مهر اصالت دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز