خبرگزاری کار ایران

کنترل و بازرسی بیش از ۱۴۰۰ خودروی سرویس مدارس در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۴۰۱

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی مشهد، از کنترل و بازرسی بیش از ۱۴۰۰ دستگاه خودروی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید خبرداد.

به گزارش ایلنا از مشهد، اکبر فلاح در این خصوص اظهارکرد: در حال حاضر بیش از ۷ هزار خودرو در مناطق هفتگانه آموزش‌وپرورش شهرستان مشهد مشغول به امر حمل‌ونقل دانش‌آموزی هستند.

وی افزود: طبق مصوبه هیئت محترم وزیران ازسال تحصیلی آینده ( ۱۴۰۳ _۱۴۰۴) سازمان تاکسیرانی متولی کلیه امور مربوط به سرویس مدارس خواهد بود از طرفی در آیین‌نامه فعلی ناظر قرارداد بین مدرسه و شرکت و اولیاء و اعمال نرخ مصوب آموزش‌وپرورش است و نظارت‌های میدانی حمل‌ونقل دانش‌آموزی ازجمله بررسی و چک معاینه فنی خودروها،تعداد سرنشین مجاز، داشتن گواهی صلاحیت راننده، شکل وضعیت ظاهری خودرو، دارا بودن مجوزت لازم، جزو وظایف این سازمان است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: از همین رو طی بازرسی‌های به‌عمل‌آمده بیش از ۱۴۰۰ خودروی فعال در سرویس مدارس توسط گشت‌های بازرسی و نظارت این سازمان کنترل‌شده و بیش از ۵۰۰ اخطار برای رعایت نکردن تعداد سرنشین مجاز صادر و شرکت‌های سرویس مدارس ملزم به رعایت رفع نقص شدند.

فلاح گفت: همچنین طی این بازرسی‌ها مدارک تعدادی از خودروها به دلیل نداشتن آرم و علائم سرویس مدارس، نداشتن معاینه فنی، مناسب نبودن شکل ظاهری خودرو اخذ که پس از رفع نقص فوری کاستی‌ها مدارک به آن‌ها عودت خواهد شد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود رانندگان فعال در سرویس مدارس هرچه سریع‌تر نسبت به رفع نقص و کامل کردن مدارک و مجوزت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز