خبرگزاری کار ایران

کشف و ضبط 92 عدد سکه دوره سلوکی-اشکانی در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۲۹۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از کشف و ضبط 92 قطعه سکه دوره سلوکی-اشکانی در همدان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز در جمع خبرنگاران گفت: در پی اطلاعات واصله و پیگیری حراست اداره کل و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان همدان مبنی بر قاچاق اشیاء تاریخی توسط سوداگران آثار تاریخی در شهرستان نهاوند، پس از رصد و پیگیری های مکرر، هنگام انتقال اشیاء برای خرید و فروش در یکی از استانهای همجوار، فرد متخلف دستگیر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: با اخذ دستور قضایی لازم، تعداد 92 عدد سکه تاریخی دوره اشکانی- سلوکی مربوط به دوره الیمائی و اشکانی با قدمت حدودا 2400 سال کشف و ضبط شد.

معصوم علیزاده با اشاره به‌اینکه سکه های کشف شده همگی دارای اصالت است، افزود: برابر اعلام کارشناسان سکه‌های فلزی مکشوفه از جنس مفرغ و نقره بوده و تعدادی از این سکه‌ها با نقوش یونانی مربوط به دوره سلوکی است.

معصوم علیزاده گفت: الیمائی یک سرزمین وابسته به امپراطوری سلوکی اشکانی بوده که شامل استانهای خوزستان ، کهکیلویه و بویراحمد، بختیاری، لرستان و ایلام کنونی بوده و در واقع حکومت الیمائیان سال 147 پیش از میلاد مسیح در مناطق پیش گفته بوده است.

وی در پایان گفت: با توجه باینکه اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوط به مواریث تاریخی و بشریت است همه افراد جامعه وظیفه حفاظت و حراست از آن را دارند و تقاضا داریم هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به افراد سودجو و فرصت طلب و حفاری‌های غیرمجاز و هرگونه خرید و فروش اشیاء تاریخی را به این اداره کل و یگان حفاظت اداره کل با شماره 32519464 اعلام تا پیگیری‌های قضایی و انتظامی لازم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز