خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی؛

برداشت لیتیوم از بستر دریاچه ارومیه کذب است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۶۱۵

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه انتشار خبر برداشت لیتیوم از بستر دریاچه ارومیه کذب است گفت:دریاچه ارومیه ماده معدنی لیتیوم ندارد.

به گزارش ایلنا، سعید شهند با تکذیب برداشت هر گونه ماده معدنی جز نمک خشک از دریاچه ارومیه گفت: در دریاچه ارومیه ماده معدنی لیتیوم وجود ندارد.

شهند افزود: نمک برداشت شده از دریاچه به واحد تولیدی با نیاز اولیه نمک منتقل می‌شود و این اقدام با نظارت محیط زیست و صنعت، معدن، تجارت صورت می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی ادامه داد: در مناطق مجاز برداشت نمک، خود طبیعت دریاچه ارومیه این مناطق را به حالت اولیه برمی‌گرداند و آثار زیست محیطی منفی در اکوسیستم منطقه وجود ندارد ضمن اینکه نظارت لازم در این خصوص اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این بررسی‌ها اگر تخلفی محرز شود، برخوردهای لازم صورت گرفته و مجوز مربوطه لغو می‌شود، عنوان کرد: برداشت نمک مربوط به امسال نیست و سالیان سال است که برداشت نمک از دریاچه انجام می‌شود، متقاضیان برداشت نمک، درخواست خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائه کرده و بر اساس محدوده‌های شناسایی شده با استعلام از محیط زیست بر اساس ضوابط تعیین شده برداشت نمک تا وسعت ۲۰ هکتار و به عمق ۴۰ سانتی متر انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص مصارف نمک استحصالی از دریاچه ارومیه نیز تصریح کرد: نمک استحصالی برای مصارف شیشه و بلور، مواد اولیه تولیدی در شهرک‌های صنعتی راهدارخانه‌ها و شهرداری‌ها استفاده می‌شود.

شهند تصریح کرد:نمک در ۶نقطه از سه منطقه انگنه، آق گنبد و آق زیارت قره باغ  با وسعت ۲۰ هکتار از دریاچه ارومیه توسط استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی برداشت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز