خبرگزاری کار ایران

شکار پرندگان مهاجر آبزی در آذربایجان شرقی ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۳۲۵

این ممنوعیت با توجه به دستور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نامه سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر شیوع آنفلوآنزای مرغی در سرزمین‌های شمال ایران به ویژه کشور روسیه و احتمال سرایت این بیماری به انسان، صورت می‌گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: شکار و زنده گیری هر گونه پرنده مهاجر آبزی در این استان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حمید قاسمی امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: این ممنوعیت با توجه به دستور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نامه سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر شیوع آنفلوآنزای مرغی در سرزمین‌های شمال ایران از جمله کشور روسیه و احتمال سرایت این بیماری به انسان، صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس پروانه صید و شکار پرندگان مهاجر آبزی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نمی‌شود تأکید کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان به صورت شبانه روزی مشغول گشت و کنترل در عرصه‌های طبیعی استان هستند.

قاسمی به شکارچیان و علاقه مندان به شکار توصیه کرد: از شکار و زنده گیری این پرندگان جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به وجود تالابهای مهم در استان آذربایجان شرقی گفت: تالاب بین المللی قوری گل و قره قشلاق بناب جزو مناطق زیستی بسیار غنی بوده و مأمن پرندگان مهاجر بسیاری است که کارکرد زیستی آن‌ها در شرایط فعلی دریاچه ارومیه از لحاظ پشتیبانی از جمعیت پرندگان بسیار مهم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز