خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس خبر داد؛

24 مصوبه برای توسعه شهرستان تاریخی و گردشگری فیروزآباد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۳۴۲

استاندار فارس با اشاره بر اینکه رفع مشکلات مردم و ایجاد امکانات مناسب وظیفه دولت خدمتگزار است، از نهایی شدن بیست و چهار مصوبه در شورای اداری این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه  در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان فیروزآباد و در پایان دومین سفر خود به این شهرستان  اظهار کرد: در سفر دوم برای توسعه بیش از پیش شهرستان فیروزآباد، بیست و چهار مصوبه را نهایی کردیم و دستگاه‌ها مکلف به اجرای آنان شدند.

ایمانیه  اظهار کرد: در سفر دوم برای توسعه بیش از پیش شهرستان فیروزآباد، بیست و چهار مصوبه را نهایی کردیم و دستگاه ها مکلف به اجرای آنان شدند؛ که تا حصول نهایی نتایج موارد را رصد و پیگیری خواهیم کرد.

بزرگراه شهدای قشقایی یکی از مهمترین پروژه های استان

استاندار فارس به راه های مواصلاتی شهرستان گریزی داشت و بزرگراه شیراز _کوار _فیروزآباد _فراشبند_جم _عسلویه را یکی از پروژه های مهم و اولویت دار استان معرفی کرد و اظهار داشت: این پروژه باقوت در دست اجراست، امیدواریم با تلاش مجدانه تا هفته دولت سال آینده حداقل شاهد تکمیل آن تا شهر فیروزآباد باشیم.

وی اذعان داشت: برای تحقق این موضوع پیگیری‌های موثری انجام شده است، هفت کیلومتر از این مسیر باتوجه به وجود دامنه های رشته کوه زاگرس به حفر چند تونل نیاز دارد که برای اجرای آن در حال تلاش هستند؛ همچنین در سفر دوم هیات دولت به استان نیز ۸۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن مصوب کرده ایم.

استاندار فارس همچنین به مطالبه چندین ساله اهالی شهر میمند اشاره و از احداث راه ارتباطی آبگل به خفر خبر داد و افزود: برای تسریع در تحقق این خواسته به حق مردم، مقرر شده عملیات اجرایی از دو جبهه بصورت همزمان آغاز شود.

تدبیر برای حل مشکل موقوفات میمند 

رئیس شورای توسعه و برنامه ریزی فارس به موضوع موقوفات میمند اشاره و در این زمینه تصریح کرد: موقوفات این شهر یکی از مواردی است که اختلافی چندین ساله بین موقوفه حضرت شاهچراغ علیه السلام و مردم عزیز شهر میمند ایجاد کرده است؛ امیدواریم با درایت تولیت حرم شاهچراغ(ع) و اجرای تصمیماتی که اتخاذ می شود، ضمن رعایت شرع مقدس، مشکل مردم  این شهر برطرف شود.

کارگروه ویژه گردشگری، صنایع دستی فیروزآباد تشکیل می شود 

ایمانیه در ادامه، با بیان وجود میراث متعدد تاریخی، ظرفیت های مختلف گردشگری و وجود صنایع با ارزش دستی در فیروزآباد، از تشکیل کارگروه ویژه گردشگری و صنایع دستی مختص این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: شهرستان فیروزآباد در بین ۳۷ شهرستان استان جزء چهار شهرستان برتر در حوزه گردشگری و میراث تاریخی و فرهنگی قرار دارد و در حوزه های مختلف توانمند است.

و ی ادامه داد: کارگروه ویژه‌ای برای این شهرستان در حوزه گردشگری، صنایع دستی و توریسم با حضور معاون گردشگری استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان و مسئولین شهرستانی ایجاد می شود؛ امیدواریم در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی در این حوزه داشته باشیم. 

سرعت اجرای مسکن فیروزآباد قابل قبول است

استاندار فارس به بازدید خود از پروژه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و میزان پیشرفت پروژه در شهر فیروزآباد را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: الحمدلله با تلاش مسئولین شاهد پیشرفت مناسبی در این شهر هستیم اما همچنان معتقدم برای تسریع در خانه دار شدن مردم باید سرعت انجام کار را افزایش داد، مقدمات افزایش سرعت هم فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق وعده دولت مبنی بر احداث منازل مسکونی موظفیم تمام مشکلات را مرتفع کنیم، اظهار داشت: در خصوص زمین دویست هکتاری این شهر موانعی وجود داشت و با تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد آماده سازی زمین تا پایان سال جاری انجام و از ابتدای سال آینده عملیات احداث فاز دوم این پروژه در فیروزآباد با ظرفیتی نزدیک بر ۲۰۰۰ واحد، آغاز شود.

رئیس شورای اداری فارس در خصوص مدارس نیمه تمام شهرستان نیز گفت: با پیشنهاد نماینده  مجلس مقرر شد مدارسی که از پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی برخوردار هستند تا پایان سال جاری تکمیل و مورد استفاده قرار بگیرند و برای مدارس، با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد هم، هفته دولت سال ۱۴۰۳ را هدف گیری کردیم.

تصویب تبصره ۳ در شورای شهر

استاندار فارس اشاره ای هم به بهسازی و نوسازی شبکه آب شهری داشت و گفت: همواره از آبفای فارس و شیراز خواسته ام در تمام شهرهای استان با همکاری شورای اسلامی شهرها و استفاده از تبصره ۳ که قانون اجازه داده است به شکل جدی این موضوع را اجرایی کنند.

وی هدف از تبصره سه را عمدتا بازسازی خطوط لوله آب آشامیدنی مردم عنوان کرد و افزود: این بازسازی ها حداقل ۳۰ درصد به منابع آب استان اضافه می کند که قطره قطره آن اهمیت دارد. از شورای اسلامی شهر فیروزآباد و شورای اسلامی شهر میمند می خواهم این مصوبه را داشته باشند و آبفای استان هم از این طریق موضوع بازسازی را حل کند.

ایمانیه به استفاده از پساب و احداث تصفیه خانه نیز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: شهر فیروزآباد جزء شش شهری است که با بانک توسعه اسلامی برای احداث فاضلاب شهری و استفاده پساب برای صنایع اطراف شهر توافق داشته است؛ بنابر دلایلی اختلاف نظری در این خصوص با بانک توسعه اسلامی ایجاد شد که خوشبختانه با کمک وزرای محترم اقتصاد و نیرو موضوع حل و ادامه کار مجددا شروع شده که امیدواریم با قول مسئولین ذیربط در دهه فجر سال آینده قسمتی از پروژه به اتمام برسد و در هفته دولت سال ۱۴۰۴ بخش دیگری از آن اتمام شود.

گاز به دادنجان می رسد

استاندار فارس در پایان سخنان خود از مذاکرات تلفنی انجام شده با وزیر نفت برای گازرسانی به روستای دادنجان تا قبل از زمستان سال آینده خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز