خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

درخت حرا بستر مناسبی برای تولید مثل آبزیان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۰۸۵

وزیر کشور در مراسم کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری در بندرعباس، گفت: کاشت درختان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درختان حرا علاوه بر منافع مشترکی که با سایر درختان دارند بستری برای تولید مثل آبزیان نیز هستند و از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، احمد وحیدی وزیر کشور عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم آغاز طرح ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری در هرمزگان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح کشت یک میلیارد درخت در کشور سالیانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و کاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گذشته ظرفیت‌های تولید نهال در کشور پاسخگوی تولید این حجم از درخت نبود، افزود: در دولت سیزدهم گام‌های موثری برای بالابردن ظرفیت‌ها برداشته شده و خوشبختانه در استان هرمزگان نیز با همت و تدبیر استاندار ظرفیت‌ها پای کار آمده و امروز نیز طرح کاشت نهال در ۲۰۰ هکتار از اراضی استان آغاز شد که بنا است ۱۰۰ هکتار از آن درخت حرا و ۱۰۰ هکتار دیگر از سایر درختان کاشته شود.

وحیدی با اشاره به برنامه سفر به جزایر ایرانی خلیج فارس اظهار داشت: جزایر ما در خلیج فارس گنجی بزرگ برای کشور و ملت ایران هستند و باید از آنها حداکثر استفاده در جهت توسعه و پیشرفت کشور شود.

وی افزود: جزایر ایرانی خلیج فارس یک ثروت بزرگ برای ملت ایران هستند، سیاست دولت هم استفاده و بهره گیری هرچه بیشتر و توسعه و آبادانی در این جزایر است.

وزیر کشور گفت: در حال حاضر هم سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و بر همین مبنا مسئله جزایر اهمیت بیشتری پیدا کرده است و بایستی با استفاده از ظرفیت سواحل و جزایر به توسعه و رشد اقتصادی کشور با محوریت دریا کمک کنیم.

وی تصریح کرد: راه تحقق اقتصاد دریامحور از مسیر توسعه و شکوفا کردن ظرفیت جزایر است.

وی با بیان اینکه دشمنان این مرز و بوم وحدت موجود در کشور را بر نمی‌تابند گفت: وحدت شیعه و سنی حقیقتاً دشمن‌شکن است و امروز امت اسلامی به عنوان یدی واحده در برابر دشمنی مشترک قرار گرفته که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است.

وزیر کشور ادامه داد: امروز همه شاهد جنایات صهیونیست‌ها بر علیه مسلمانان فلسطین هستند و با وجود این‌که اهالی غزه اهل‌سنت به شمار می‌آیند اما جمهوری اسلامی ایران تمام قد در حمایت از آن‌ها ایستاده است که نشان از وحدت امت اسلامی است‌.

وحیدی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را محور وحدت در جامعه و جهان اسلام دانست و با اشاره به در پیش‌بودن انتخابات، عنوان‌کرد: ملت ایران باری دیگر با حضور پرشور پای صندوق‌های رأی هماهنگی، همدلی و همراهی خود را با آرمان‌های امامین انقلاب به نمایش خواهند گذاشت.

وزیر کشور در ادامه با قدردانی از وزیر سابق جهاد کشاورزی به عنوان ایده‌پرداز طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، گفت: چشم‌انداز کاشت یک میلیارد درخت در کشور چشم‌اندازی واقعی است که برای تحقق آن برنامه‌ریزی دقیقی شده است همچنین باید از رهبر معظم انقلاب نیز تشکر کرد که این ایده را تأیید کردند و با کاشت سه اصله نهال در روز درختکاری و تکلیف کاشت سه نهال به ازای هر ایرانی از این طرح حمایت کردند.

وحیدی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به بیابان‌زایی در کشور گفت: حجم بیابان‌ها در کشور مرتباً در حال افزایش است و باید جلوی آن را بگیریم از این‌رو کاشت درختان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درختان حرا علاوه بر منافع مشترکی که با سایر درختان دارند بستری برای تولید مثل آبزیان نیز هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز