خبرگزاری کار ایران

کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل حرا با حضور وزیر کشور در بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۰۸۲

کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل حرا با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس،  با حضور احمد وحیدی وزیر کشور عصر چهارشنبه پروژه کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل حرا در غرب شهر بندرعباس آغاز شد.

این ۲۰۰ هکتار جنگل به همت شرکت نفت ستاره خلیج فارس در غرب شهر بندرعباس و در مجاورت با مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل احداث می‌شود.

احمد وحیدی گفت: در راستای اجرای طرح کشت یک میلیارد درخت در کشور سالیانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و کاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گذشته ظرفیت‌های تولید نهال در کشور پاسخگوی تولید این حجم از درخت نبود، افزود: در دولت سیزدهم گام‌های موثری برای بالابردن ظرفیت‌ها برداشته شده و خوشبختانه در استان هرمزگان نیز با همت و تدبیر استاندار ظرفیت‌ها پای کار آمده و امروز نیز طرح کاشت نهال در ۲۰۰ هکتار از اراضی استان آغاز شد که بنا است ۱۰۰ هکتار از آن درخت حرا و ۱۰۰ هکتار دیگر از سایر درختان کاشته شود.

وحیدی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به بیابان‌زایی در کشور گفت: حجم بیابان‌ها در کشور مرتباً در حال افزایش است و باید جلوی آن را بگیریم از این‌رو کاشت درختان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درختان حرا علاوه بر منافع مشترکی که با سایر درختان دارند بستری برای تولید مثل آبزیان نیز هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز