خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز تکریم مادران و همسران شهدا؛

اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی، ادبی و هنری «ره آورد پیاده روی اربعین حسینی»

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۰۴۵

سومین جشنواره ملی فرهنگی، ادبی و هنری «ره آورد پیاده روی اربعین حسینی» امروز با تجلیل از صاحبان ۴۵ اثر برتر کشور در رشت به کارخود پایان داد.

به گزارش ایلنا از رشت،در جشنواره ره آورد پیاده روی اربعین حسینی ۲ هزار و ۱۱۳ اثر از مردم و خانواده انتظامی در ۶ رشته نقاشی، عکس، شعر، دلنوشته، خاطره و فیلم کوتاه به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده بود که پس از داوری ۴۵ اثر برتر انتخاب و معرفی شدند.

آثار برتر ۳ دوره جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری «ره آورد پیاده روی اربعین حسینی» درقالب مجموعه آثار ۳ جلدی جمع آوری و تدوین شد و به همراه مجموعه آثار برتر جشنواره شعر فرماندهی انتظامی کشور در این مراسم رونمایی شد.

سومین جشنواره ملی فرهنگی، ادبی و هنری «ره آورد پیاده روی اربعین حسینی» امروز یک میهمان ویژه داشت این مراسم به حضور یک شهید گمنام تازه تفحص شده دوران ۸ سال دفاع مقدس مزین شده بود.

فرمانده کل انتظامی امروزدرآیین اختتامیه این جشنواره که در سالن شهدای انتظامی گیلان در رشت برگزار شد، گفت: اربعین نمایش قوت اسلام در دنیای پرتلاطم امروز است وعشق و ارادت به اباعبدالله الحسین علیه السلام فقط محدود به حضور در کربلا و مختص به ایام محرم و تاسوعا و عاشورا نیست.
سردار احمد رضا رادان افزود: هیچ خدمت و قدمی ارزنده تراز در مسیر بودن ابا عبدالله الحسین (ع) نیست که توفیق این عاشقی هم به تناسب عمل و نیات داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نیرو‌های فراجا برای خدمت به زائران اباعبدالله با هم رقابت می‌کنند، تصریح کرد: هر خدمتی در این همایش بزرگ اربعین مقدس است و خدمات این مسیر دلدادگی قابلیت تبدیل شدن به هنر و فرهنگ را دارد.

سردار احمد رضا رادان تلاش در این مسیر را برای مقابله جنگ شناختی و صحنه آرایی دشمنان اسلام در راستای به تسخیر درآوردن ذهن جوانان مهم دانست و گفت: تعداد شهدای امنیت فراجا به تعداد ۷۲ شهید کربلا رسیده است و این یعنی ما با تاسی از مکتب عاشورایی امام حسین علیه السلام در راه حق و تداوم آرمان‌های شهدا از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم.

سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی گیلان هم در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های کارکنان فراجا در تمامی عرصه‌های اجتماعی و حساس کشور گفت: تجلیل از خادمان نمونه در حضور خانواده شهدای امنیت کشور یکی از برنامه‌های این جشنواره برای پاسداشت ارزش‌ها و تلاش‌ها است.

همچنین در این جشنواره از خانواده شهدای امنیت امسال، دست اندرکاران و خادمان اربعین حسینی و یکی از جانبازان فراجا در رشت تجلیل و در حاشیه این جشنواره ۲ روزه نیز نمایشگاهی از آثار منتخبان جشنواره برای بازدید شرکت کنندگان دایر شد.

چهارمین جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری ره آورد پیاده روی اربعین حسینی دی ماه سال آینده به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز