خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۳۷۹ روستای آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۸۱۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌غربی گفت: طرح جهاد آبرسانی در ۳۷۹ روستای استان در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا، محمد اشرفی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر در کشور و تنش آبی ایجاد شده گفت: در همین راستا پروژه جهاد آبرسانی در کشور آغاز شده و این طرح در ۳۷۹ روستای استان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، جمعیتی افزون بر ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ نفر در روستاهای استان تحت پوشش خدمات تأمین آب سالم و پایدار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان  به تعداد خانوارهای تحت پوشش این طرح اشاره کرد و گفت: همچنین با اجرای طرح آبرسانی تعداد ۴۶۴ هزار و ۷۷ خانوار تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

اشرفی تصریح کرد: ۸۱۹ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو از ابتدای سال تاکنون در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۴۴ ایستگاه پمپاژ آب و ۷۲ باب مخزن با ظرفیت ۱۹ هزار و ۷۴۰ مترمکعب در این طرح در روستاها اجرا می‌شود، عنوان کرد: طرح جهاد آبرسانی در روستاهای بوکان، سردشت، شوط، پلدشت، چایپاره، میاندوآب، پیرانشهر و شاهین‌دژ اجرا می‌شود.

اشرفی، برقراری عدالت برای بهره‌مندی مردم از طرح‌های آبی، سرعت دادن به امر آبرسانی، توسعه زیرساخت‌های حیاتی و محرومیت‌زدایی آبی در مناطق کم‌برخوردار را از جمله اهداف اجرای طرح جهاد آبرسانی برشمرد.

وی تصریح کرد: دغدغه و چالش اصلی، تغییر اقلیم و کاهش نزولات آسمانی در آذربایجان‌غربی است که منجر به کاهش منابع تأمین آب سطحی و زیرزمینی شده که امیدواریم با همراهی مردم و رعایت مدیریت مصرف، همگام با اجرای پروژه‌های آبرسانی، مشکلات تأمین آب به حداقل برسد.

برخورداری ۷۸ درصد جمعیت شهری ارومیه از شبکه جمع‌آوری فاضلاب

مدیرعامل آبفای استان گفت: در حال حاضر ۷۸ درصد جمعیت شهر ارومیه از شبکه جمع آوری فاضلاب استفاده می‌کند.

اشرفی،با اشاره به اینکه ارومیه یکی از شهر‌های پیشرو کشور در حوزه بهره مندی از شبکه جمع آوری فاضلاب است، گفت: در حال حاضر ۷۸ درصد جمعیت این شهر از این خدمت بهره مند هستند

وی افزود: ۲۲ درصد باقی مانده نیز به علت افزایش ساخت و ساز‌ها در مناطق مختلف شهر به ویژه شهرک‌های اقماری هنوز از شبکه جمع آوری فاضلاب بهره‌مند نیست که با همه توان برای ارائه این خدمت در مناطق باقی مانده تلاش می‌کنیم.

اشرفی،با اشاره به آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب در ارومیه از سال ۱۳۷۴ (حدود ۲۸ سال پیش) اضافه کرد: در این مدت یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه در این شهر احداث شده است.

وی اظهار کرد: در راستای بهره مندی همه شهروندان از این خدمت، نیازمند توسعه ۳۰۰ کیلومتری شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر ارومیه هستیم که مقدمات آن در نقاط مختلف فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر خطوط انتقال فاضلاب به عنوان شاهراه اصلی هدایت فاضلاب به تصفیه خانه ارومیه، پاسخگوی نیاز‌های بهره برداری نبوده به ویژه در مواقع بارندگی، موجب سرریز در قسمت‌هایی از کمربندی خاتم الانبیا می‌شود که اتصال غیرمجاز لوله‌های آب باران ساختمان‌ها به شبکه فاضلاب شهری این امر را تشدید می‌کند.

اشرفی گفت: برای رفع این مشکل و همچنین توسعه شبکه، اقداماتی در کمربندی خاتم الانبیا (ص) ارومیه اجرایی شده که در صدد هستیم با تداوم آن، زمینه رفع مشکلات جمع آوری فاضلاب در شهر ارومیه را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز