خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بیمه کارگران ساختمانی درگیر پیچ و خم اداری

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۹۰۳

هیچ اقدامی از سوی تامین اجتماعی برای بیمه کارگران ساختمانی صورت نگرفته است

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی میاندوآب گفت: هیچ اقدامی از سوی سازمان تامین اجتماعی در راستای بیمه کردن کارگران ساختمانی صورت نگرفته است.

امید اشرف در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر افزایشی در تعداد بیمه شدگان کارگران ساختمانی نداشتیم گفت: این در حالیست که سازمان تامین احتماعی هم‌چنان از محل صدور پروانه‌های ساختمانی در این مدت منابع خود را دریافت کرده است.

اشرف  با بیان اینکه در اجرای اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی مصوب ۲۲شهریور سالجاری مقرر شده متناسب با در آمد های این قانون کارگران متقاضی پس از بررسی مدارک و احراز اشتغال به کار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند گفت: ولی طی این مدت نه تنها کارگری بیمه نشده است بلکه بیمه تعداد زیادی از کارگران نیز بنا به دلایلی که تامین اجتماعی عنوان کرده قطع شده است.

عضو‌هیئت مدیره منتخب کانون کارگران ساختمانی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی چندین سال است که به بهانه کاهش منابع مالی تعهد خود را نسبت به بیمه کارگران ساختمانی کاهش داده و‌ همزمان نیز بیمه تعداد زیادی را قطع کرده است‌.

وی با بیان اینکه قانون جدید بیمه کارگران ساختمانی در واقع جبران کننده کمبود منابع صندوق اجتماعی است گفت: کارگران نمی‌توانند چندان به این اصلاحیه امید داشته باشند.

اشرف با بیان اینکه قوانیتی که در هیچ کجای دیده نشده در مجلس دیده می‌شود گفت: برخی از نمایندگان افزایش قیمت مسکن و فشار بر روی کارفرما را بهانه کرده و کارگران ساختمانی را از حق طبیعی خود منع می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی میاندوآب همچنین در اعتراض به رویه‌ی سازمان تأمین اجتماعی در حذفِ بیمه کارگران ساختمانی و در صفِ نگه داشتنِ بسیاری از آن‌ها برای گرفتنِ سهمیه بیمه گفت: طبق قانون وظیفه‌ی بیمه کارگران بر عهده‌ی سازمان تأمین اجتماعی است و ما چیزی به عنوان سهمیه نداریم، اما سازمان تأمین اجتماعی به این بهانه که منابع‌اش برای بیمه کارگران ناچیز است کارگرانی بسیار را از حق مسلم خود محروم کرده است.

اشرف گفت: خواسته ما اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز