خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور مالیاتی فارس تاکید کرد؛

تخلفی رخ داده باشد؛ دستگاه‌های نظارتی ورود می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۸۶۹

مجموعه هزینه‌ها حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است

مدیر کل امور مالیاتی فارس با اشاره به حاشیه های ایجاد شده پیرامون همایش مدیران امور مالیاتی کشور در شیراز و هزینه کردهای آن، گفت: دیوان محاسبات سه هفته است در حال بررسی مدارک این سازمان است و هنوز پاسخی به ما نداده اند و سایر سازمان های نظارتی هم در حال بررسی‌اند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا محمدابراهیمی، امروز در جمع خبرنگاران در نشستی که به همت سامانه مردم رسی برگزار شد، تاکید کرد: اتفاقات این چنینی جو عمومی را دچار بهم ریختگی می‌کند؛ اگر تخلفی رخ داده باشد اداره کل بازرسی این موارد را مورد بررسی قرار می‌داد.

وی ادامه داد: برداشت‌های متفاوتی از این همایش شکل گرفته و باعث کدورت خاطر مردم فارس و کشور شده است؛ به خاطر بیماری نتوانسته ام تا امروز پاسخگو باشم و از مردم عذرخواهی می‌کنم.

مدیر کل امور مالیاتی فارس با اشاره به اینکه روند اداری این همایش به درستی انجام شده است، افزود: روند کنترلی سازمان ها توسط دیوان محاسبات و سازمان بازرسی اجرا می‌شود و در اجلاس مطالب مسائل مالیات ستانی و وصول مالیات مورد بررسی قرار  گرفت؛ وصول مالیات بسیار کار سختی است و باید این جلسه برای هماهنگی های بیشتر برگزار می‌شد.

مدیر کل امور مالیاتی فارس اظهار کرد: یک اجلاس کلی با ۶ کارگروه برگزار شد و ۱۳۰ نفر از مدیران کل، معاونین اداره و کارشناسان حضور داشتند در آن زمان هتل های پارس و چمران هم جا نداشتند و تنها هتلی که توانست همکاری کند هتل هما بود که هتل دولتی است و فضایی نیاز داشت که کارگروه ها برگزار شود.

وی اضافه کرد: ۱۰۸ نفر باید در هتل اسکان می یافتند و با توجه به محدودیتی که داشتیم در هتل هما آنها را اسکان دادیم؛  اگر تخلفی در هزینه های هتل انجام گرفته است دستگاه های نظارتی آن را بازرسی می‌کنند.

محمدابراهیمی افزود: هتل هما تخفیفات روز برای ما اعمال کرد و مجموعه هزینه ها حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که بیشتر هزینه ها برای اسکان بود.

مدیر کل امور مالیاتی فارس با اشاره به اینکه مجبور شدیم در هتل هما مراسم را برگزار کنیم و از سرویس ها هتل استفاده کردیم و ما خدمات را بر اساس هزینه های هتل دریافت کردیم، افزود: اگر تخلفی انجام شده باشد، مطمئنا برخورد خواهیم کرد و اگر تخلفی انجام شده باشد، دستگاه‌های نظارتی کوتاه نخواهند آمد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد خرید یکصد دست کفش و لباس ورزش هم عنوان کرد: برای همایش ورزشی خرید لباس و کفش انجام نشده است و اگر سندی وجود دارد، ارائه کنند.

محمدابراهیمی اظهار کرد: جمع کردن مدیران کل برای تفریح نبود و همایش ورزش آخرین برنامه ما بود و هزینه برنامه ورزشی ۴۴ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بوده است که ۱۵ میلیون تومان فدراسیون تیراندازی، ۲.۵ میلیون تومان به فدراسیون پینگ پنگ هزینه پرداخت شد.

وی افزود: یکی از مباحث ما فرار مالیاتی است و همه هم و غم سازمان همین موضوع است؛ ۲ هزار میلیارد فرار مالیاتی بوده است که احصا شد و راهکارهای مالیات ستانی باید عنوان شود و این اتفاقات از فشار به اقشار اقتصادی کم می‌شود.

محمدابراهیمی اظهار کرد: تا ماه گذشته ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وصولی داشتیم و در حالی است که سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است و هزینه ای انجام شده که در برابر مالیات ستانی بسیار کم است.

مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: ما جایی هستیم که با قانون در ارتباط هستیم و اگر تخلف وجود داشته باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: رئیس یک بخش از سازمان را به دلیل آنکه زیرگروه وی اشتباه کرده بود، عزل شد.

مدیر کل امور مالیاتی فارس تصریح کرد: استعفای معاون سازمان امور مالیاتی به دلیل مردم بوده است، وی یکی از نیروهای خدوم سازمان بوده و خدمات زیادی انجام داده است، استعفاها و تنبهیات نباید پای تخلفات گذاشت و اگر دستگاه های نظارتی تخلفی ببینند مورد بررسی قرار می‌دهند.

محمدابراهیمی با اشاره به اینکه محدودیت زمان برگزاری اجلاس هم گفت: شهرکرد و تبریز هم کاندیدا بودند که شهرکرد و تبریز نتوانستند اسکان را فراهم کنند برای همین بر اساس نظر تهران روی، دوش استان فارس افتاد و ارائه راهکارها برای مدیران کل مهم است چرا که همه باید با هم هماهنگ باشند.

مدیر کل امور مالیاتی فارس افزود: تخلف روی داده خروج اسناد دولتی بوده است و اگر تخلفی باشد سازمان های نظارتی بر آن نظارت خواهند داشت و ما در محدودیت هزینه ای انجام داده ایم.

مدیر کل امور مالیاتی فارس افزود: ما در حوزه مالیات ستانی بسیار خوب عمل کردیم و افرادی که پول داشته باشند، شاید بخواهند علیه ما صحبت های زیادی انجام دهند؛ اگر یک روز به روز برگزاری اضافه شده بود، هزینه ها بیشتر از این بود چرا که رفت و آمد باید حذف می شد تا کارگاه ها در کنار اسکان برگزار شود و رفت و آمد به حرم مطهر و سایر نقاط برای برگزاری کارگاه بر افزایش دوره زمانی برگزاری می افزود.

وی اضافه کرد: اگر دستگاه دولتی به غیر خودش خدمات ارائه کند روندمالیات ستانی باید برای آن انجام شود؛ به این دلیل نمی توانستیم از سایر سازمان ها استفاده کنیم.

محمدابراهیمی گفت: علت جابجایی یکی از کارمندهای سازمان موضوع ارائه مدارک دولتی به بیرون بود.

وی با اشاره به اینکه ما باید این ماه یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول کنیم به خاطر تنش ایجاد شده، ۶۰۰ میلیارد وصول شده است، این موضوع ضرر بیشتری داشته یا اطلاع رسانی در مورد اجلاس و بدون هیچ مکاتبه ای این جو را حاکم کرده اند، اضافه کرد: مجموعه های مطالبه گری برای ما و مدیر کل راه و شهرسازی در مورد خانه های خالی هم برای ما نوشته اند، اما خانه های خالی ربطی به ما ندارد و ما فقط هزینه مالیاتی را می گیریم.

محمدابراهیمی اضافه کرد: وصول، هنر ما نیست هنر مردم ماست که همراه با نظام هستند و اینکه این همراهی را خدشه دار کنند مطالبه گری نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز