خبرگزاری کار ایران

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس:

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در شیراز با رویکرد متفاوتی اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۷۵۹

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس با یک رویکرد متفاوت اجرا می شود که برای تحقق این هدف از مدت‌ها پیش طراحی و مدل‌سازی هایی انجام شده است.

به گزارش ایلنا، خسرو مقدسی در یک نشست خبری افزود: برای اولین بار وب سایت دو زبانه نمایشگاه جهت ارتباط با مخاطبان و منطبق با نیازهای اجتماعی در عصر فناوری اطلاعات طراحی شده و در حال حاضر بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه فضای نمایشگاهی به دو قسمت فضای باز و مسقف تقسیم می‌شود، ادامه داد: در بخش مسقف تعداد 5 سالن شامل سالن‌ حافظ، سالن‌های سرو، بهار و نرگس و سالن ملاصدرا است که در سالن حافظ شرکت‌های گردشگری، سفارتخانه‌ها، ادارات مرتبط با صنعت گردشگری، تاسیسات هتلداری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و کمپانی‌های گردشگری کشورهای مختلف همانند آلمان که برای اولین بار دو کمپانی بزرگ گردشگری از این این کشور در نمایشگاه حضور دارند.  

مقدسی با اشاره به اینکه سفارتخانه ها یا سفرای کشورهای مختلف نیز در نمایشگاه و در سالن حافظ حضور دارند، عنوان کرد: شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی نیز در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، بخشی از سالن حافظ به هلدینگ‌‌های حوزه ساخت و ساز اقامتگاه های بومگردی و تاسیسات هتلداری مشغول به کار هستند اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بخشی از سالن حافظ همچنین به شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اختصاص داده شده است.

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز یادآور شد: دو سالن نیز با همکاری معاونت صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و‌صنایع دستی فارس و اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان فارس به صنعتگران حوزه صنایع دستی اختصاص داده شده است. 

وی افزود: دو سالن دیگر نیز به معرفی خوراک اقوام و‌ توانمندی اقوام در تولید غذای بومی و محلی و همچنین به معرفی گویش، پوشش و آیین‌های سنتی اقوام اختصاص داده شده است. مقدسی با اشاره به اینکه در بخش فضای باز نمایشگاهی چادر اقوام، چادر عشایر و نمایشگاهی از خودروهای کلکسیونی برپا می‌شود، گفت: کانون اتومبیلیرانی جمهوری اسلامی نیز آمادگی خود را برای حضور در نمایشگاه و معرفی خودروهای همراستا با موضوعات گردشگری اعلام کرده است.

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز اظهارداشت: توجه به موضوع آموزش های کاربردی با تدریس اساتید بین المللی، ملی و استانی یکی دیگر از اهداف نمایشگاه است که برنامه های علمی رویدادی متنوعی به صورت برخط و حضوری در نمایشگاه و در حاشیه نمایشگاه تدوین شده است. 

وی با اشاره به برنامه های آموزشی میز ملی گردشگری عشایر،کارگاه‌های آموزشی حوزه اقوام و خوراک ، نمایش عروسک های دست ساخته اقوام برای کودکان و دو کنفراس با حضور استاد برتر دانشگاه های اروپا و کارشناس ارشد سازمان جهانی جهانگردی اشاره کردو افزود: در بخش دیگر بازدیدکنندگانی از کشورهای مختلف نیز اعلام حضور کرده اند.

وی از اصحاب رسانه بابت همراهی مجدانه در برگزاری این نمایشگاه با پوشش مطلوب اخبار در فضاهای مکتوب و مجازی تقدیر کرد و گفت: ما یقین داریم اگر نمایشگاه خوب برگزار‌ شود اما پوشش خبری مناسب داده نشود، هیچ اثر بخشی در جامعه نخواهد داشت.

مقدسی تاکید کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های نمایشگاه دارند و درخواست داریم از نمایشگاه گردشگری پارس که در استان فارس، استانی که خود یک کشور در حوزه گردشگری است و بیش از ۳۰ درصد از ظرفیت گردشگری و میراثی و فرهنگی را به خود اختصاص داده است، همچون گذشته حمایت کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نمایشگاه رویدادی سازمان یافته است که در آن ارائه کنندگان و بازدیدکنندگان می‌توانند با کنش‌های ساختارمند و هماهنگ به داد و ستد، رقابت و همکاری بایکدیگر بپردازند، تصریح کرد: نمایشگاه‌ها مکانی برای تبلیغات زنده هستند ومکانی برای تبادل اندیشه ها است، برگزاری نمایشگاه در جهان، حدود ۳۵۰۰ سال قدمت دارد واولین نمایشگاه های بین المللی را پایه گذاری کردند.

 وی ادامه داد: آنچه اما امروزه از نمایشگاه ها به ذهن متبادر می شود، از اواسط قرن نوزدهم در کشورهای صنعتی پایه گذاری شده و پس از آن تقریبا در سراسر جهان مرسوم گشته است.

مقدسی به اهداف نمایشگاه سیزدهم نیز اشاره ای داشت و عنوان کرد: تبیین ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی فارس، ایجاد فرصت های جدید تجاری و درآمدزایی صنوف گردشگری استان،بهره مندی از بازارهای نوظهور بر پایه سلایق جدید گردشگر، دسترسی به بازرهای جدید با رویکرد توسعه گردشگری فارس، انتقال تجربیات و تقویت دیپلماسی عمومی،بسترسازی تعامل با شرکت ها و موسسات گردشگری ملی و بین المللی، فراهم آوردن بستری مناسب برای بیان ایده‌های نو و خلاقانه، رونق کسب و کار و کارآفرینی (استارت‌آپ‌های گردشگری) ، توسعه گردشگری پاک ، آشنایی فعالین صنعت گردشگری با مباحث نوین(تولید محتوا، اینترنت اشیاء، W3) در گردشگری و معرفی بسته های سفر با هدف توزیع همه زمانی و همه مکانی گردشگری در فارس از جمله اهداف نمایشگاه بین المللی پارس در شیراز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز