خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس خبرداد؛

تشکیل دوباره مثلت طلایی گردشگری فارس، اصفهان و یزد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۶۳۳

مدیران در بحث حمایت از سرمایه‌گذاری مافوق وظیفه عمل کنند

استاندار فارس گفت: مدیران استان در بحث حمایت از سرمایه گذاری مافوق وظیفه عمل کنند و هرچه می توانند بر روی سرمایه گذاران و کارآفرینان آغوش بگشایند تا در استان به جایگاهی برسیم که دیگر دغدغه اشتغال نداشته باشیم.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه  در جلسه شورای اداری استان که با حضور  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در شیراز برگزار شد، افزود: امروز در اکثر مناطق کشور در بحث نیروی کار دارای مدرک تحصیلی دیپلم که مایل به کار در کارخانه‌ها ها باشند نه تنها نیروی بیکار نداریم بلکه با کمبود کارگر هم مواجه هستیم که این هم نگران کننده است و هم می تواند جای خوشحالی داشته باشند که فرصت های شغلی در این سطح برای متقاضیان کار وجود دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم با زیرساخت‌هایی که از طریق انتقال آب خلیج فارس و همچنین ایجاد سه شهرک انرژی خورشیدی در سورمق، ایزدخواست و بوانات که در سفر دوم رئیس جمهور به استان مصوب شد این 2 مشکل زیرساختی حل شود.

کارکنان دستگاه‌های اجرایی فارس پایش سلامت شوند

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برنامه ریزی شود که تمام کارکنان دستگاه های اجرایی استان و خانواده آنها تا بیستم دیماه در پایش مربوط به قند خون و فشار خون شرکت کنند.

 ایمانیه افزود: طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، 75 درصد مسئولیت تامین سلامت با سازمان های غیر حوزه های سلامت است و تمام دستگاه ها و سازمان های استان علاوه بر توجه به سلامت کارکنان خودشان به وظایفی که در مقابل سلامت مردم بر عهده دارند نیز عمل کنند چرا که همه بحث تامین سلامت بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده علت مرگ در کشور ما سکته های قلبی و مغزی است و علت اصلی این سکته ها هم بالا بودن فشار خون، چربی خون، قند خون، کم تحرکی، چاقی، استرس و مصرف سیگار و قلیان است و اینها فاکتورهای اصلی ایجاد سکته قلبی و مغزی است لذا انجام چکاپ سلامت باید با جدیت در دستور کار قرار داشته باشد.

تشکیل دوباره مثلت طلایی گردشگری فارس – اصفهان – یزد

استاندار فارس، با اشاره به جلسه اخیر خود با استانداران اصفهان و یزد گفت: در این جلسه تشکیل مجدد مثلت طلایی گردشگری بین این سه استان را مصوب کردیم.

ایمانیه افزود: از آنجا که این سه استان در زمینه گرشگری طبیعی، تاریخی، سلامت و مذهبی می توانند تعامل بسیاری با هم داشته باشند، فعال شدن مجدد مثلث گردشگری با جدیت دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: مهمترین اقدامی که مقرر شد پیگیری نمایم راه اندازی موسسه اتوبوسرانی ویژه گردشگران خارجی و داخلی بین استان ها، احداث ایستگاه راه آهن در اصفهان برای خط شیراز - مشهد و تکمیل راه آهن اقلید و یزد و راه اندازی پرواز بین سه شهر اصفهان، یزد و شیراز است.

آغاز اجرای خط انتقال آب از سیرجان به فارس

استاندار فارس، با اشاره به آغاز اجرای خط انتقال آب از سیرجان به سمت شهرستان های بختگان، نی ریز و استهبان گفت: با اجرای این خط که ممکن است به سمت فسا هم برود، هم آب مورد نیاز فولاد بختگان و فولاد نی ریز و صنایع این شهرستان ها و هم کمبود آب آشامیدنی آنها تامین خواهد شد.

یک هزار هکتار زمین به فضای پارک علم و فناوری فارس افزوده می شود

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشلره به بازدید اخیر خود از از پارک علم و فناوری شیراز گفت: در این بازدید مقرر شد که بین 800 تا یک هزار هکتار زمین دیگر به این پارک اضافه کنیم تا فضای بیشتری برای شرکت های دانش بنیان ایجاد شود.

 ایمانیه اظهار کرد: استان فارس یکی از بالاترین درصدهای افزایش ایجاد شرکت های دانش بنیان را در کشور دارد اما این شرکت ها فضای فیزیکی برای استقرار و کار کردن کم دارند که امیدواریم با افزودن این میزان زمین به فضای پارک این مشکل رفع شود و جوان های با استعداد و توانمند امیدوارتر به کار و فعالیت بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز