خبرگزاری کار ایران

اصفهان میزبان نمایشگاه زنجیره تأمین معدن؛

فرسودگی ماشین‌آلات معدنی بهره‌وری را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۲۳

سیزدهمین نمایشگاه تخصصی زنجیره تأمین معدن، سیمان، فولاد، تونل‌سازی، راه‌سازی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، معاون شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه تخصصی زنجیره تأمین معدن، سیمان، فولاد، تونل‌سازی، راه‌سازی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای توسعه اقتصادی استفاده کرد، اصفهان در حال حاضر با ۱۶ شهر خوانده است و از این فرصت می‌توان به بهترین شکل برای گسترش تعاملات استفاده کرد و صنعت نمایشگاهی نیز در این زمینه ظرفیت‌های خوبی برای ارائه دارد.

 محمد گیوی ادامه داد: شرکت نمایشگاه‌های اصفهان تلاش دارد در حوزه‌های بین‌المللی با قدرت و جدیت ظاهر شود؛ لذا حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های اصفهان گسترش یافته و تعاملات خوبی در حال شکل‌گیری است.

وی اظهار داشت: نمایشگاه اصفهان در فضایی استاندارد و با کیفیت میزبان بازدیدکنندگان است و تلاش داریم روزبه‌روز بر کیفیت برگزاری نمایشگاه‌ها افزوده شود، در همین زمینه برگزاری رویدادهای تخصصی در نمایشگاه‌های مختلف مدنظر قرار گرفته که با استقبال کارشناسان‌ و فعالان بخش‌های تخصصی نیز روبرو بوده است. سیزدهمین نمایشگاه تخصصی زنجیره تأمین معدن، سیمان، فولاد، تونل‌سازی، راه‌سازی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته با بالاترین کیفیت و حضور پرشور مشارکت‌کنندگان برگزار خواهد شد و از همه علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.

نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: اصفهان یکی از بزرگ‌ترین استان‌های معدنی کشور محسوب می‌شود و در شاخصهای مختلف معدنی جز استان‌های پیشتاز است، این استان از نظر تولید سنگ‌های تزیینی، مرمریت، گرانیت و سنگ چینی رتبه اول کشور را دارد. معدن نخلک خور بیابانک به عنوان یکی از کهن‌ترین معادن کشور با بیش از چهار هزار سال سابقه کار معدن از جمله آثار موجود و مشهود در این زمینه محسوب می‌شود.

حسام‌الدین فرهادی نسب افزود: اولین معدن طلای کشور در استان اصفهان قرار دارد، اصفهان دارای فعالان اقتصادی بزرگی در بخش معدن است؛ اما متأسفانه برخی بی‌مهری‌ها و رفتارهای سلیقه‌ای آنها را با مشکلاتی روبرو ساخته است. اصفهان با مسائل و مشکلات بسیاری در حوزه معدن مواجه است. معادن اصفهان اکنون درگیر مشکلات ناشی از سیاست‌گذاری‌های نادرست هستند و با تعطیلی این معادن، بیش از ۵۰ درصد از صنایع کشور غیرفعال می‌شوند.

وی افزود: متوسط سن ماشین‌آلات در حوزه معدن بیش از ۳۰ سال است و این فرسودگی ماشین‌آلات باعث کاهش بهره‌وری در معادن می‌شود، لذا ضروری است تدابیری در این زمینه اندیشیده شود. یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین سایت‌های نمایشگاهی کشور در این استان وجود دارد و امیدواریم امسال یکی از غنی‌ترین نمایشگاه‌ها را برگزار کنیم و شاهد درخشش مجدد بخش معدن در استان باشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون صنعت و عضو هیات رئیسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: معادن، بزرگ‌ترین ثروت ایران پس از نفت محسوب می‌شوند و دومین ثروت خفته در کشور هستند که از هر عنصر معدنی در این خطه وجود دارد اما به دلایلی مغفول مانده است که باید از این ظرفیت‌ها بهره برد.

محمد ابکا توجه فعالان اقتصادی به بهره‌برداری از این ثروت نهفته را مغتنم شمرد و گفت: اکنون وارد انقلاب صنعتی چهارم شده‌ایم و لازم است با دنیا ارتباط فنی برقرار کنیم. برای خرید یک مکانیزم به روز معدنی تلاشی نکرده‌ایم و لازم است مطابق ورود به انقلاب صنعتی چهارم گام برداریم. اکنون به دلیل سختی صادرات نفت، کشورهای منطقه برای به‌کارگیری ثروت معدنی خود تلاش می‌کنند و ما نیز باید این عرصه را جدی بگیریم.

محمود بندرچی، برگزار کننده سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره معدن، سیمان، فولاد، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت سیمان، گفت: طی جلساتی با اتاق بازرگانی و اعضای کمیسیون‌ها، این نتیجه حاصل شد که باتوجه به وجود زنجیره تأمین و ایجاد ارزش که دستیابی به 60 درصد از منابع کشور در استان اصفهان را فراهم می‌سازد، حضور فعالان عرصه معدن از اکتشاف تا فراوری و معرفی فرصت‌ها در این نمایشگاه حائز اهمیت است. حضور ۱۰۰ مشارکت‌کننده در سیزدهمین نمایشگاه زنجیره معدن اصفهان قطعی است که شامل 50درصد از تهران، 25 درصد از اصفهان و 25 درصد از دیگر استان‌ها و کشورهای خارجی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز