خبرگزاری کار ایران

در همایش سراسری مبارزه با پولشویی بنیاد مسکن کشور در شیراز؛

گلوگاه فساد باید بسته شود/با همکاری بدنه دستگاه‌های اجرایی و‌ حاکمیتی مبارزه با فساد تحقق می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۴۸۷

همایش حوزه معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی بنیاد مسکن کشور و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت ملی مبارزه با پولشویی با مشارکت بنیاد مسکن استان فارس صبح امروز در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون اداری و مالی سازمان اطلاعات مالی کشور تاکید کرد: مبارزه با فساد تنها با همکاری بدنه دستگاه های اجرایی، علمی و دانشگاهی و حاکمیت تحقق می‌یابد.

ملکی بیان کرد: هر فسادی که در کشور شکل می‌گیرد با هدف کسب عواید نا مشروع و پول‌های کثیفی است که راه پولشویی را طی می‌کند تا وارد عرصه کلان‌تر شود.

وی تصریح کرد: پولشویی، فرآیند و مجموعه اقدماتی است که فرد فاسد پول‌های کثیف حاصل از فساد خود را تبدیل به پول تمیز و وارد چرخه کلان اقتصادی می‌کند.

معاون اداری و مالی سازمان اطلاعات مالی کشور با بیان اینکه امروزه در تمام دنیا تمرکز جدی بر موضوع مبارزه با پولشویی و گردش پول‌های فساد برانگیز ایجاد شده است، گفت: یکی از راههای مبارزه با فساد، مبارزه با پولشویی است و در واقع هدف مبارزه با پولشویی، مبارزه با فعل فساد است.

ملکی با اشاره به اینکه اگر دارایی‌های فرد فاسد به نفع حاکمیت ضبط شود، دیگر دنبال فساد نمی‌رود، تصریح کرد: گردش بالای مالی در بنیاد مسکن نیز انگیزه اشخاص فاسد را برای ورود به این بخش افزایش می‌دهد که در راستا باید هر چه سریعتر اداره مالی مبارزه با پولشویی راه‌اندازی شود.

گلوگاه فساد باید بسته شود/با همکاری بدنه دستگاه‌های اجرایی و‌ حاکمیتی مبارزه با فساد تحقق می‌یابد

ملکی همچنین با بیان اینکه در مبارزه با پولشویی باید انگیزه و شریان اقتصادی شخص فاسد را از بین برد، گفت: خوشبختانه با تعامل خوب ایجاد شده بین تمام دستگاه های اجرایی، نظارتی و قضایی این مهم به جدیت در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است با فساد مبارزه کنیم باید بتوانیم زیرساخت‌ها را آماده کنیم، عنوان کرد: باید با یک اقتصاد شفاف، وجود داده‌های تمیز، تحلیل مناسب داده و اجازه اختیارات و امکانات مناسب به مرکز اطلاعات مالی، جریان فساد را در نطفه خفه کنیم.

ملکی با اشاره به اینکه هر فسادی در کشور ناشی از شبکه‌ای متشکل از یک شخص فاسد و یک شخص مؤثر در دستگاه‌های اجرایی است که به شخص فاسد کمک می‌کند، گفت: حوزه مسکن محل مناسب و انگیزه‌ای برای بحث پولشویی است و خود به خود انگیزه فرد فاسد را زیاد می‌کند تا به این بخش ورود کنند، راهکار برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند راه‌اندازی اداره مبارزه با پولشویی است.

معاون اداری و مالی سازمان اطلاعات مالی کشور ادامه داد: بحث مبارزه با پولشویی به دلیل تأثیری که در اقتصاد کلان کشور دارد در سراسر دنیا از اهمیت بسیاری برخوردار است، بحث مبارزه با پولشویی از ۱۱سپتامبر در دنیا جدی‌تر شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با پولشویی در حال حاضر به یکی از مهمترین و موثرترین راه‌های مبارزه با فساد در کشور تبدیل شده است، گفت: هدف از مبارزه با پولشویی مبارزه با فعل فساد است؛ در واقع ما باید انگیزه و راه‌های فساد را از شخص فاسد بگیریم تا خود به خود انگیزه جرم و فساد در آن فرد کاهش یابد و او به تدریج پی ببرد که دست زدن به این عمل برای او به صرفه نیست.

معاون اداری و مالی سازمان اطلاعات مالی کشور با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود تا گلوگاه‌های فساد بسته شود، یادآور شد:  اگر فردی اقدام به فساد کرد باید  با او برخورد شود که آن برخورد برای او هزینه گزافی داشته باشد.

گلوگاه فساد باید بسته شود/با همکاری بدنه دستگاه‌های اجرایی و‌ حاکمیتی مبارزه با فساد تحقق می‌یابد

 تفاهم‌نامه بین رئیس مرکز اطلاعات مالی و بنیاد مسکن کشور

مدیرکل امور مالی بنیاد مسکن کشور نیز در این همایش خاطرنشان کرد: این دوره بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین رئیس مرکز اطلاعات مالی و بنیاد مسکن کشور در دستور اجرا قرار گرفت.

یزدان‌پناه با بیان اینکه این دوره در دو سطح آموزشی و همایشی برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما بحث مبارزه با پولشویی است که امید است با برگزاری دوره‌های آموزشی این مهم در صورت‌های مالی بنیاد مسکن که یک نهاد انقلابی است، تبیین شود.

مدیرکل امور مالی بنیاد مسکن کشور تاکید کرد: بنیاد مسکن، به حق یکی از سکان‌داران مسکن محرومان و نهضت ملی مسکن است. 

توسعه منابع انسانی در هر سازمانی، حرف اول را می‌زند 

مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز در ادامه این همایش بیان کرد: بنیاد مسکن با دست خالی، همت عالی و بدون منابع مالی به برکت حساب ۱۰۰ امام(ره) تاسیس شد و امروز به یکی از نهادهای موثر و خدمت گذار در جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

سید علیرضا حمیدی ادامه داد: یک سیستم در دنیا وجود دارد که براساس یکسری شاخص‌ها از جمله جنگل، معدن دریا و ... ثروت دنیا را ارزیابی می‌کنند.در کنار این مولفه‌‌ها، منابع انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی تصریح کرد: توسعه منابع انسانی در هر سازمانی، حرف اول را می‌زند و نیروهای مشغول در امور مالی هر سازمانی نیز نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با تاکید بر اینکه در کنار وجود نیروی انسانی سالم، آموزش مقوله‌ای بسیار مهم است، گفت: برگزاری دوره‌‌های مبارزه با پولشویی و راه های کنترلی این مهم به توانمندی جامعه‌ بنیاد مسکن کمک خواهد کرد.

حمیدی در پایان یادآور شد: معاونین پشتیبانی استان‌ها، ذی حسابان استان‌ها، مدیران امور مالی استان‌ها، مدیران مالی پشتیبانی شرکت‌های تابعه و‌ رابطین مبارزه با پولشویی در این همایش حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز