خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

نامه‌ای دال بر انحلال شورای سی سخت به ما نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۷۵۹

نشست چهار عضو شورای شهر سی سخت با مسوولان وزارت کشور در تهران/ شورای شهرستان جایگزین شورای سی سخت می‌شود

بنا به گفته رئیس شورای اسلامی شهر سی سخت، این شورا از سوی وزارت کشور بنا به برخی دلایل، مُنحل شده است.

فرماندار دنا در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه هنور نامه رسمی از سوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و یا وزارت کشور مبنی بر انحلال شورای اسلامی شهر سی سخت مرکز این شهرستان به دست ما نرسیده است، اظهار داشت: آنچه که اکنون در محافل مجازی در حال دست به دست چرخیدن است، خبر از انحلال این شورا از سوی وزارت کشور می‌دهد.

"پارسا شعبانی" گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که ما داریم، در روز پانزدهم آذرماه یعنی پنج روز پیش، نامه‌ای از سوی حوزه امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد به فرمانداری دنا ارسال شد که اعضای شورای شهر سی سخت در روز هیجدهم آذرماه می بایست در وزارت کشور به همراه مُستندات لازم و کافی، جهت بررسی مشکلات شورا و تصمیم گیری راجع به فعالیت آنها حضور داشته باشند.

وی گفت: ما نیز نامه را برای شورای اسلامی شهر سی سخت فرستادیم و آنچه به ما گفته شد این بود که از مجموع پنج عضو شورا، چهار عضو در جلسه هیجدهم آذرماه وزارت کشور یعنی ۲ روز پیش حاضر و یک عضو هم غایب در جلسه بود و مُستندات و دلایل خود برای بررسی و نتیجه گیری راجع به ادامه فعالیت شورای شهر سی سخت را ارائه کردند.

فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این مطلب که رئیس شورای اسلامی شهر سی سخت از انحلال این شورا توسط وزارت کشور سخن گفته و مُدعی شده که در وزارت کشور نشستی برای بررسی مشکلات این شورا برگزار نشده است، هم خاطرنشان کرد: ایشان خودشان در آن جلسه حضور داشته و مصاحبه ای را که با رسانه ها داده حتما براساس صحبت هایی بوده که در آن جلسه بین اعضای شرکت کننده صورت گرفته است.

شعبانی با تاکید براینکه تا الان که درحال مصاحبه با شما هستم هیچ نامه مکتوبی دال بر انحلال شورای شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا به فرمانداری ابلاغ نشده است، یادآورشد: نبود تعامل و هماهنگی بین اعضای این شورا در بخش های مختلف از دلایل احتمالی انحلال شورا است که در فضای مجازی هم عنوان می شود.

وی گفت: متاسفانه شورای سی سخت از ناهماهنگی‌ها و ناسازگاری های فراوانی رنج می‌بُرد و از سویی جلسات این نهاد مردمی نیز بطور منظم برگزار نمی‌شد.

فرماندار دنا در پاسخ به این سئوال که با انحلال شورای اسلامی سی سخت مرکز شهرستان دنا، آیا انتخاباتی جداگانه برای انتخاب اعضای جدید این شورا برگزار می‌شود یا خیر؟ نیز ادامه داد: خیر، انتخاباتی برگزار نمی‌شود و اعضای شورای شهرستان مسوولیت شورای مُنحل شده را برعهده می گیرند.

شعبانی در پاسخ به این سوال که درصورت انحلال شورای شهر سی سخت، انتخاب شهردار چگونه خواهد بود؟ هم اظهار داشت: شهردار توسط فرمانداری شهرستان و حوزه امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و منصوب می شود.

وی تاکید کرد: اگر شورای اسلامی شهر سی سخت مُنحل شود، از ظرفیت اعضای شورای شهرستان مثلا از ظرفیت اعضای شورای شهر پاتاوه جهت انجام امورات شهری بهره بُرده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز