خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان جنوبی:

آتش‌سوزی در مینی پالایشگاه بیرجند مهار شد/انفجار ۱۵ مخزن

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۴۷۸

استاندار خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه در ساعات پایانی عصر امروز شاهد مهار آتش و فروکش آتش در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بودیم و تقریبا می‌توان گفت که آتش مهار شده است.

به گزارش ایلنا، جواد قناعت یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچنین جلسه مدیریت بحران نیز در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در ساعات اولیه در حال مهار شدن بود اما متاسفانه ماهیت میعانات گازی به گونه‌ای بود که باعث توسعه آتش شد، افزود: برای حفظ جان آتش نشانان و تیم‌های امدادی ناچار شدیم که منطقه را تخلیه کنیم تا رعایت فاصله ۵۰۰ متری انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بر اثر سوختن میعانات گازی شدت حرارت آنقدر زیاد و به گونه‌ای بود که ما شاهد انفجارهایی در مخازن بودیم، بیان کرد: از مجموع ۱۸ مخزنی که در این مینی پالایشگاه وجود داشت، ۱۵ تاکنون منفجر و سوختند و سه تا باقی است.

قناعت اظهار کرد: از همان ساعات اولیه تیم‌های و خودروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حادثه حضور پیدا کردند و مدیریت صحنه را بر عهده داشتند.

وی اظهار امیدواری کرد: امشب و فردا صبح عمل پایش صورت بگیرد که مجدد این آتش از نقطه دیگری آغاز نشود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مکاتبه‌ای با سازمان مدیریت بحران کشور خواهیم داشت و از کارشناسان این سازمان و وزارت نفت درخواست خواهیم کرد که با حضور میدانی علت حادثه را بررسی و اعلام کنند.

آتش سوزی در یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساعت هشت و ۴۵ دقیقه امروز اعلام شد و بلافاصله عوامل امدادی وارد عمل شدند که تقریبا اطفای حریق پیشرفت داشت اما از حدود ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه آتش به مخازن دیگر هم سرایت پیدا کرد.

با توجه به مدیریت شرایط، این حادثه تاکنون خسارت جانی نداشته و فقط یک نفر به صورت سرپایی توسط اورژانس مداوا شده است.

همچنین نشست مدیریت بحران آتش سوزی مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در این منطقه برگزار شد.

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در کیلومتر ۹ محور بیرجند - اسدیه است و تا مرکز استان حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز