خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبرداد؛

شناسایی شکارچی پازَنِ منطقه حفاظت شده دنا

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۳۷۳

سه گروه مُتخلف شکار بهمراه چهار قبضه سلاح شکاری دستگیر شدند

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: شکارچی مُتواری شکار یک راس پازن در منطقه حفاظت شده "دنا" شناسایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد گفت: شکار یک راس "پازن" در محدوده حفاظت شده "مَیمند" از سمت جاده آسفالت از داخل خودرو انجام شد که شکارچی مُتخلف با مشاهده ماموران مُتواری شد ولی با شناسایی هویت وی، اقدامات لازم از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به دستگیری سه گروه مُتخلف و ضبط چهار قبضه سلاح شکاری افزود: علاوه بر ضبط لاشه یک رأس کَل از مُتخلف فراری، نیز از ۲ گروه مُتخلف دیگر در مناطق آزاد شهرستان دنا، سه قبضه سلاح و ۲ قطعه کبوتر کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد، هفت منطقه حفاظت شده دارد که این مناطق بیش از ۱۰ درصد مساحت استان را تشکیل داده است.

حدود یک سوم از مساحت این استان را ناهمواری‌ها و ۸۰ درصد مساحت آن را نیز جنگل و مرتع تشکیل داده است.

هفت منطقه حفاظت شده با مساحت ۱۸۰ و ۷۶۳ هکتار بنام‌های"دنا" با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، "دنای شرقی" با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، "خاییز سرخ" با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، "خامی" با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، "دیل" با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، "سولک" با ۲ هزار و ۴۲۸ هکتار و "سیوک" با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

این استان، شش منطقه شکار ممنوع شامل: "کوه حاتم تلرش" حد فاصل شهرستان بهمئی و لِنده و بهبهان در خوزستان، "پادنای سمیرم"، "ماغر" در شهرستان بهمئی، "لار" در شهرستان باشت، "خرم ناز" در بویراحمد و "کوه اشکر" در شهرستان چُرام است.

استان کهگیلویه و بویراحمد یک پارک ملی"دنا" با وسعت ۲۵ هزار و ۸۲۳ هکتار دارد اگرچه در این خطه پناهگاه حیات وحش یا زیستگاه‌های نمونه جانوران وحشی و اثر طبیعی ملی، پدیده‌ها یا مجموعه‌های گیاهی جانوری کم‌نظیر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز