خبرگزاری کار ایران

مسئولان محیط‌زیست و هواشناسی استان مرکزی اعلام کردند:

افزایش آلاینده‌های هوا در شهرستان‌های اراک و ساوه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۸۰۰

آلودگی هوا تا ۵ روز آینده استمرار دارد

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: آلاینده‌های هوای امروز شنبه در شهرستان‌های اراک و ساوه افزایش یافته و از استانداردهای زیست‌محیطی بالاتر است. آلاینده مسئول در هوای این شهرستان‌ها ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهرستان اراک در ساعت 11 صبح امروز شنبه به عدد 122 رسید که نشانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهرستان ساوه در ساعت 11 صبح امروز شنبه به عدد 127 رسید که بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: متوسط شاخص کیفیت هوای شهرستان اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز شنبه به عدد 111 رسید که بیانگر شاخص کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی نیز در این رابطه گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، آلودگی هوا در شهرستان‌های صنعتی استان همانند اراک، ساوه و شازند تا 5 روز آینده ادامه دارد.

رضا مرادی افزود: تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی وضع هوا نشان دهنده تداوم و افزایش پایداری و سکون نسبی جو طی روزهای آتی است که موجب تداوم پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی در استان مرکزی می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، کاهش کیفیت هوا در شهرستان اراک و سایر مناطق صنعتی استان مرکزی از جمله شهرستان‌های ساوه و شازند طی در این بازه زمانی تداوم دارد و در برخی از ساعات به ویژه در اراک کیفیت هوا به محدوده ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی می‌رسد.

شهرستان اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 96 روز ناسالم را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز