خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با ایلنا:

مصرف بنزین به ۱۱۰ میلیون لیتر در روز رسید/ قطع گاز جایگاه‌های سی‌ان‌جی قابل پیش‌بینی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۹۰۴

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی رقم مصرف و تولید بنزین را در حال حاضر بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: فعلا تولید و مصرف تقریبا سربه‌سر است.

جعفر سالاری‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره میزان تولید و مصرف بنزین اظهار داشت: در حال حاضر توزیع بنزین طبق روال خودش انجام می‌شود و البته میزان تقاضا و  مصرف بالاست. اما مشکلی در ذخیره‌سازی نداریم و بنزین به اندازه کافی و نیاز کشور در مخازن ۸۲گانه کشور وجود داشته و از مسیر نفتکش‌ها، ریل و خطوط به مقاصد منتقل می‌شود.

وی رقم مصرف را در حال حاضر بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر و میزان تولید هم در همین حد اعلام کرد و گفت: فعلا تولید و مصرف تقریبا سربه‌سر است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره کیفیت بنزین گفت: سال قبل به خاطر مصرف نفت کوره در نیروگاه‌ها آلودگی هوا بوجود آمد اما همان زمان در تهران، اصفهان، کرج، اراک و تبریز هیچ نفت کوره‌ای استفاده نشد، زمانی طی ۲۰ سال گذشته اکتان‌بوسترهایی در کشور استفاده می‌شد. اما اکنون در ایران منسوخ شده و هم کیفیت اکتان کشور مناسب و هم تولید بنزین یورو است؛ استاندارد نیز روی تولیدات نظارت می‌کند و هیچگونه آلودگی نداریم.

وی تاکید کرد: اکنون بنزین در تهران کاملا یورو و با استاندارد اروپا توزیع می‌شود و اکتان آن هم مناسب است و اشکالی ندارد، ایراد در تعداد خودروها، کیفیت و خودروهای تک‌سرنشین است، وقتی خودرویی که در کشور تولید می‌شود با هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند قطعا آلودگی بالا می‌رود و ارتباطی به بنزین ندارد و یا تعداد زیاد خودروهای دیزلی ارتباطی با کیفیت نفت‌گاز ندارد، تعداد خودرو زیاد است و ظرفیت شهر نمی‌تواند این تعداد خودرو را در خود جا دهد.

سالاری نسب درباره احتمال تکرار قطع گاز جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در فصل زمستان سال جاری گفت: پارسال مقطع کوتاهی این اتفاق افتاد و دلیل آن ناترازی در مصرف و تولید گاز بود، اکنون بالاترین میزان تولید و مصرف گاز را در همسایگان داریم، سال گذشته زمان کوتاهی برخی جایگاه‌ها را برای حفظ فشار از دست دادیم و دوباره برگشتیم.

وی یادآور شد: قابل پیش‌بینی نیست که امسال چه اتفاقی می‌افتد، اما ما  آمادگی کامل را داریم، مسئولیت ما رساندن سوخت مایع به نیروگاه‌ها، صنایع و حمل و نقل است و مشکلی از این بابت نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز