خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون استان خبر داد؛

فعالیت 1968 شرکت تعاونی فعال در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۷۳۲

سرمایه تعاونی‌های فعال استان ۲۹۱ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: 5913 شرکت تعاونی در استان مرکزی از بدو تأسیس تاکنون در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد، در حال حاضر 1968 شرکت تعاونی به صورت فعال در دست اجرا هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید امیدی در جلسه شورای توسعه بخش تعاون استان مرکزی، افزود: 2740 شرکت تعاونی در استان مرکزی غیرفعال است که باید تعیین تکلیف شود. 421 شرکت تعاونی در این استان نیز راکد است و مراجعه‌ای به اداره نداشته‌اند. همچنین 784 شرکت تعاونی نیز منحل شده است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه ثبتی فعلی شرکت‌های تعاونی فعال و در دست اجرای استان مرکزی 291 هزار و 950 میلیارد ریال است. همچنین اشتغال ایجاد شده از سوی شرکت‌های تعاونی این استان تا به امروز 19 هزار و 247 نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی به حجم صادرات شرکت‌های تعاونی در استان اشاره کرده و اظهار داشت: صادرات شرکت‌های تعاونی این استان در سال گذشته 19.6 میلیون دلار و در 6 ماهه نخست سال جاری 8.2 میلیون دلار بوده است.

امیدی تصریح کرد: بیشترین شرکت‌های تعاونی ثبت شده و فعال در استان مرکزی مربوط به شهرستان‌های اراک، ساوه و محلات است. همچنین کمترین شرکت‌های تعاونی ثبت شده و فعال در استان مربوط به شهرستان‌های آشتیان و خنداب است.

وی بیان داشت: بیشترین شرکت‌های تعاونی فعال ثبت شده در استان مرکزی در بخش‌های خدماتی، صنعتی و کشاورزی است. تعداد شرکت‌های تعاونی خدماتی 493 شرکت، تعداد شرکت‌های تعاونی صنعتی 419 شرکت و تعداد شرکت‌های تعاونی‌های کشاورزی 495 شرکت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تأکید کرد: تعداد اعضای شرکت‌های تعاونی در این استان با احتساب اعضای شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، 917 هزار و 647 نفر و تعداد اعضای این شرکت‌ها در استان بدون احتساب اعضای شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، 40 هزار و 786 نفر است.

امیدی ابراز داشت: سهم استان مرکزی از محل خط اعتباری 20 هزار میلیارد ریالی، 410 میلیارد ریال است و میزان تسهیلات پرداختی از این محل 1190 میلیارد ریال است. درصد پرداختی از این محل 290 درصد سهم اعتبار ابلاغی است که حدود 3 برابر اعتبار تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: سند توسعه بخش تعاون در 4 بخش اصلی تدوین شده است. مهمترین بخش‌های این سند شامل اهداف سند توسعه تعاون طی چشم‌انداز 40 ساله و راهبردهای کلان توسعه بخش تعاون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در راستای پیگیری ساخت مسکن کارگری تاکنون 7 قطعه زمین معادل 48 هکتار شناسایی شده که 3 قطعه توسط معاونت املاک راه و شهرسازی تأیید شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز