خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بورس خبر داد:

آغاز واگذاری الکترونیکی سهام عدالت متوفیان به وراث از فردا

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۳۹۶

رییس سازمان بورس از آغاز واگذاری الکترونیکی سهام عدالت متوفیان به وراث از فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مجید عشقی، رییس سازمان بورس  در مراسم افتتاح نمایشگاه اینوکس از آغاز واگذار الکترونیکی سهام عدالت متوفی به وراث از فردا خبر داد و گفت: سهام عدالت جمعیت ۵٠ میلیون نفری را در کشور پوشش داده و از سال ٨۴ این سهام به متقاضیان تخصیص داده شده و در  این ١٧ سال برخی از سهامداران فوت شدند که از فردا انتقال الکترونیکی  واگذاری این سهام به وراث شروع می شود.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم که انتقال سهام متوفیان به وراث بدون دریافت هیچ گونه کارمزد است و بدون هیچ گونه وجهی این سهام به ورارث منتقل می شود و کافی است که در ادامه انتقال الکترونیکی یکی از وراث به یکی از کارگزاری‌‌ها مراجعه کند.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه در سالهای گذشته نقش بازار سرمایه در تامین مالی در اقتصاد کشور کمرنگ بود اما از سال ١٣٨۴ با تصویب قانون اوراق بهادار نقش بازار سرمایه پررنگ‌تر گفت:در سال گذشته، حدود ١۵٠٠ همت در سیستم بانکی افزون بر وام هایی که در سال‌های گذشته به بخش‌های غیر دولتی تخصیص داد، در حالی که این مبلغ سال گذشته در بازار سرمایه ۶۰۰ همت بوده‌است. 

وی ادامه داد : میزان تامین مالی از بورس به ۳۰ درصد رسیده در حالی که این رقم در سال ۱۳۹۵حدود ۱۴ بوده است. همچنین در ۶ ماهه اول امسال مجموع انتشار اوراق و افزایش سرمایه حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام شده که احتمالا تا پایان امسال این عدد به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که این اعداد نشان می‌دهند که بازار سرمایه می‌تواند نقش موثری در تامین مالی اقتصاد داشته باشد.

عشقی افزود: امسال تعداد نهادهای مالی فعال به بیش از هزار نهاد مالی افزایش پیدا کردند در حالی این عدد در دو سال گذشته ۲۰۰ نهاد مالی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز