خبرگزاری کار ایران

نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها:

بوشهر در حوزه‌های آموزشی و درمانی استان کم برخورداری است/ضعف‌های آموزشی موجب مهاجرت روستاییان به شهرها شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۱۳۳

عسلویه قطب انرژی کشور بیمارستان سوانح سوختگی ندارد

نماینده بوشهر در شورای عالی استان ها با اشاره به ظرفیت‌ها و ثروتمندی استان بوشهر گفت: این استان با وجود داشتن ظرفیت‌های فراوان از نظر امکانات آموزشی و درمانی استانی کم برخوردار محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید محمد حسینی با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه دامپروری، کشاورزی و پرورش آبزیان دارای بستر بسیار مناسبی است گفت: با وجود ظرفیت‌های زیاد متاسفانه هنوز در این خصوص اقدام جدی صورت نگرفته است.

وی افزود: لازم است برای پیگیری اقدمات لازم کارگروهی بین شوراها و نهادهای مربوطه و مراکز خیریه و عام المنفعه مانند بنیاد برکت برای شناسایی و تحقیق و تفحص در خصوص ظرفیت‌های اقتصادی منطقه‌ای تشکیل شود.

حسینی ادامه داد: استان بوشهر به علت همجواری با خلیج فارس دارای ظرفیت پرورش میگو و پرورش آبزیان است و به علت نبود صنایع تبدیلی کمتر از این ظرفیت استفاده شده است.

نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: بوشهر ضعف شدیدی در حوزه برخورداری از امکانات آموزشی به ویژه آموزش‌های مذهبی دارد. در این استان روستاهایی وجود دارد که به روستاهای قرآنی معروف هستند. اما متاسفانه از کمترین امکانات آموزشی برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: ضعف‌های آموزشی موجب مهاجرت روستاییان به شهرها شده است. مردم برای ساختن آینده‌ای بهتر برای فرزندان خود به شهرهای با امکانات بهتر مهاجرت می‌کنند و این مسئله پیامدهای زیادی از جمله تخلیه روستاها، افزایش حاشیه نشینی در شهرها و ... دارد.

عضو شورای استان بوشهر تصریح کرد: شوراها می‌توانند پل ارتباطی برای شناسایی دانش آموزان کم بضاعت، مناطق محروم و شناسایی طرح‌های پربازده باشند تا به مدون ساختن نتیجه این شناسایی‌ها بتوانند نهادهای مربوط را مجاب به فعالیت در مناطق محروم کنند.

نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: بوشهر با وجود ظرفیت‌های عظیم اقتصادی کمترین امکانات را در حوزه سلامت دارد. عسلویه قطب انرژی کشور محسوب می‌شود ولی متاسفانه از امکانات سلامت محروم است. در این شهرستان بیمارستانی سوانح سوختگی وجود ندارد و افرادی که دچار سوختگی می‌شوند با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز