خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان خبر داد؛

اجرای مرحله جدید مرمت رواق صفوی در دولت‌خانه صفوی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۴۳۸

معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: دور جدید ساماندهی و مرمت بخش موسوم به رواق صفوی در مجموعه دولت‌خانه صفوی با جمع‌آوری الحاقات متاخر اثر در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، احسان نورانی گفت: پروژه مرمت بخش موسوم به رواق صفوی واقع در حیاط ساربان‌های مجموعه دولت‌خانه صفوی قزوین در اسفندماه ۱۴۰۱ از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به قزوین آغاز شد که از آن تاریخ تاکنون کارگاه مرمت آن فعال است.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین افزود: به‌دنبال اقدام‌های مرمتی صورت گرفته در ماه‌های اخیر در مرحله جدید مرمت الحاقات متاخر بنا، که با مصالح امروزی اجرا و موجب وارد آمدن آسیب به بنا شده بود، جمع‌آوری شده و ساختار صفوی اصیل اثر آشکار شده‌ است.

وی اظهار کرد: پیدایش این ساختار در روند شناسایی و باززنده‌سازی فضاهای تاریخی موجود در دولت‌خانه بسیار دارای اهمیت است و عملیات آشکارسازی اصالت صفویه و جمع‌آوری الحاقات تا تکمیل مطالعات ادامه خواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: مجموعه دولت‌خانه صفوی یکی از مهم‌ترین محوطه‌های تاریخی – فرهنگی شهر قزوین است که در دل بافت تاریخی این شهر واقع شده و ساماندهی و مرمت بخش‌های آسیب دیده این اثر ارزشمند برای حفظ و نگهداری آن از اولویت‌های اصلی این اداره‌کل به‌شمار می‌رود و در سفر ریاست‌جمهور به قزوین نیز بر آزادسازی، ساماندهی و مرمت آن تأکید شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز