خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور البرز تاکید کرد؛

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده هوا و فاقد معاینه فنی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۲۹۵

رئیس پلیس راهور استان البرز از آغاز طرح تشدید برخورد با خودرو های فاقد معاینه فنی و دودزا خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، سرهنگ رحمتی پور با اشاره به آغاز طرح تشدید برخورد با خودرو های فاقد معاینه فنی و دودزا، اظهار کرد: در این طرح  و همزمان با سراسر کشور خودروهای فاقد معاینه فنی برابر جدول تخلفات رانندگی جریمه شده و خودروهایی ک نقص فنی آنها در حدی باشد که در آلایندگی هوا تاثیر گذارند، با نظر کارشناسان پلیس ضمن اخذ پلاک آنها  و الصاق پلاک اعزام به تعمیرگاه، این خودروها را جهت رفع نقص فنی به تعمیرگاه اعزام خواهند کرد.

سرهنگ رحمتی پور افزود: در این طرح خودروهای دارای معاینه فنی نیز که به دلیلی بعداز اخذ معاینه فنی ، شرایط لازم را از دست دادن، مهلتی چند روزه جهت برطرف کردن نقص فنی داده میشود و در غیر این صورت معاینه فنی آنان باطل خواهد شد.

این مقام انتظامی گفت که برخورد قانونی با خودروهای فاقد معاینه فنی علاوه بر تیم های گشتی پلیس در سطح استان از طریق سامانه های الکترونیکی و دوربین های منصوب در شهرستان های استان و به صورت هوشمند نیز انجام شده و این خودروها هر 24ساعت یکبار اعمال قانون خواهند شد.

رئیس پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: مطمئنا نباید انتظار داشت پلیس بتواند به تنهایی در رفع آلودگی هوا تاثیر گذار باشد، چرا که در این زمینه بسیاری از دستگاهایی که در قانون هوای پاک به آن ها اشاره شده، نقش دارند و کنترل آلودگی هوا تنها با برخورد پلیس و اعمال قانون خودروها رفع نخواهد شد.

طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا به مدت  یک ماه تا 15آذر ادامه خواهد داشت و پس از آن طرح زمستانه پلیس اجرا و این طرح نیز  تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز