خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس مطرح کرد؛

رشد بیش از 65 درصدی اعتبارات عمرانی در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۳۷۶

استان در رتبه ششم کمترین نرخ تورم قرار دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان فارس حدود 28 هزار میلیارد تومان اعتبارات پیش بینی شده است و قطعا برآن افزوده و تا یک ماه آینده قطعی می‌شود.

به گزارش ایلنا، احمدعلی افکاری امروز 13 آبان در نشست خبری ضمن ارائه گزارش عملکرد این سازمان افزود: در سفر اول ریاست جمهوری به فارس دستگاه های مختلف در بخش اعتبارات عمومی تعهداتی داشتند که تکلیف سازمان برنامه و بودجه کشور بوده است از این میزان 4 هزار و 500 میلیارد تومان تعهد استانی و 117 درصد سازمان تحقق داشته است .

وی بیان کرد: از آمار سنتی به سمت آمار ثبتی- مبنا حرکت کرده‌ایم تا در سال 1405 آمار را بر اساس روش جدید و متد بروزی داشته باشیم.

به گفته افکاری باید به سمت وضعیت مطلوب تری از وضعیت کنونی در برنامه ریزی ها هدف گذاری کنیم، خاطرنشان کرد: اولین و مهم ترین قدم تحلیل چگونگی وضعیت موجود است که قدم مهمی در برنامه ریزی است و اگر درست انجام نشود غایت و مطلوب محقق نمی‌شود. 

وی افزود: اساس تحلیل براساس آمار و داده است؛ اینکه گفته می شود آمار و اطلاعات اساس و قدم اولیه برنامه ریزی است از این جهت اهمیت دارد.

آمایش به عنوان سند بالادستی است 

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس نیز گفت: آمایش به عنوان سند بالادستی محسوب می شود و فارس هم در این آمایش حضور داشته است و نیازمند سلسله بروزرسانی است.

رضا موسوی محسنی با اشاره به اینکه 2 مطالعه در زمینه آمایش آغازو امسال به نتیجه می رسد ، خاطرنشان کرد: مطالعه بروز رسانی آمایش استان و سند توسعه شهرستان ها برمبنای برش آمایشی مدنظر قرار گرفت و تا پایان امسال برش آمایشی توسعه ای  استان در 37 شهرستان خواهیم داشت.

وی بیان کرد: منظومه های روستایی براین اساس شکل داده شده اند که ابتدا پهنه ای را شکل و روند و زنجیره ای بین روستاییان در یک پهنه مشخص می شد و اجازه داده می شد که بتوانیم برای اولین بار پیوست برنامه هفتم ، سند توسعه روستایی را داشته باشیم.

موسوی تصریح کرد: برای اولین بار پیوستگی بین آمایش ملی، استان، شهرستان و روستاها راخواهیم داشت و می توانیم هرچه بهتر مدل های برنامه ای خود را دنبال کنیم.

به گفته وی آب یکی از مشکلات استان است و فارس باید پایلوت بهبود بهره وری و مصرف آب در کشور شود، گفت: حوضه طشک و بختگان در این حوزه انتخاب  شده اند و در قانون بودجه سال آینده اعتباراتی نیز برای آنها در نظر گرفته می شود.

پایگاه ثبت اطلاعات به صورت پایدار ایجاد می شود

معاون آمار و اطلاعات آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس نیز گفت: توسعه و پیشرفت آرمان همه کشورها است و رسیدن به آن برنامه ریزی در حوزه های مختلف و استفاده از داده و اطلاعات به هنگام وبروز را می طلبد.

سعید رضا زارعی بیان کرد: مرکز آمار ایران در این زمینه هدف گذاری 1405 براساس ثبتی و مبنا انجام می دهد  و در این آمار از داده و آمار ثبتی دستگاه اجرایی استان و کشور استفاده می شود.

به گفته وی در این راستا پایگاه ثبت اطلاعات به صورت پایدار ایجاد می شود و مرکز آمار به جد پیگیر آن است .

زارعی با بیان اینکه برنامه ریزی در حوزه مختلف نیازمند آمار واطلاعات است ، عنوان کرد: کشاورزی یکی از بخش های مهم است که نیازمند برنامه ریزی در این حوزه است وسال آینده ششمین سرشماری کشاورزی در دستور کار مرکز آمار است.

آمار رسمی مرکز آمار از تورم در فارس

معاون آمار و اطلاعات آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس  در ادامه به ارائه آخرین آمار رسمی مرکز آمار در تورم  پرداخت و گفت : در تورم 12 ماه منتهی به مهرماه تورم استان 43.9 درصد بوده است که این عدد در کشور 45.5 بوده است .

زارعی افزود:  استان یزد با 56.5 بیشترین و تهران 40.7 درصد کمترین مقدار تورم 12 ماهه  داشته است و فارس در رتبه ششم کمترین نرخ تورم قرار دارد.

وی یادآور شد: نرخ تورم نقطه به نقطه در مهرماه 39.4 درصد  است و نرخ بیکاری در استان  در فصل تابستان با 6.8 درصد رتبه نهم کمترین نرخ بیکاری داشته است.   

رشد 65.5 درصدی اعتبارات عمرانی در فارس

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در ادامه گفت:در سال 1402 مجموع اعتبارات عمرانی  استان 5هزارو950 میلیارد تومان که 65.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است.

عبدالحمید سنگی بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی استان 6 درصد رشد، اعتبارات  نفت و گاز 164.6 درصد رشد، اعتبارات توازن54درصد رشد و اعتبارات نماینگدان 75.2 درصد رشد داشته ایم.

سنگی ادامه داد: 393 میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی و 6 هزار و 345 میلیارد تومان سرجمع اعتبارات استان بوده است. 

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس اضافه کرد: اعتبارات هزینه ای 2 هزارو200 میلیارد تومان است و24 دستگاه مشمول اعتبار هزینه ای شده اند.

وی خاطرنشان کرد: کل اعتبارات سفراول ریاست جمهوری به استان 4 هزار و500  میلیارد تومان بوده است  و با متم هایی که داشت سرجمع اعتبارات به 5 هزارو111 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: تقریبا پروژه های مهم و تاثیرگذار استان در سفر دوم ریاست جمهوری به فارس گنجانده شده است و این اعتبارات تخصیص 100 درصدی خواهند گرفت.

وی یادآور شد: پاداش پایان خدمت بازنشستگان 40درصد ابلاغ و مابغی نیز تا پایان ماه دیگر تسویه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز