خبرگزاری کار ایران

بازدید معاون وزیر صمت از منطقه ویژه اقتصادی جهرم و شیراز؛

ایدرو در منطقه ویژه اقتصادی به دنبال رونق و اشتغال است نه انتفاع

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۸۳۴

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از منطقه ویژه اقتصادی جهرم ، شیراز و واحدهای راکد بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، بابک احمدی در این  بازدید و ضمن بررسی میزان ظرفیت و پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز مسایل و مشکلات واحدهای راکد بررسی و در راستای احیا وراه اندازی این واحدها اتخاذ تصمیم اجرایی صورت پذیرفت. 

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از بخش های مختلف منطقه ویژه جهرم، از نزدیک روند پیشرفت پروژه های درحال اجرا را مورد بررسی قرار داد.

 احمدی با تاکید بر لزوم و ضرورت توسعه زیرساخت طرح های صنعتی، تولیدی و افزایش سرمایه گذاری گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) باتمرکز بر تسهیل ورفع موانع، توسعه صنایع  پیشرفته و مزیت دار و احیا و نوسازی واحدهای صنعتی است، لذا ضمن تلاش برای تامین منابع لازم برای سرمایه‌گذاری، در مشارکت با بخش خصوصی به دنبال کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاران و توسعه بیش از پیش در سایر مناطق است.

احمدی با اشاره به اهداف ایدرو در رشد تولید، اظهار داشت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) در منطقه ویژه اقتصادی به دنبال رونق و اشتغال است نه انتفاع که این رونق و توسعه با افزایش سرمایه گذاری معنا پیدا می کند.

وی عنوان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی ، تکمیلی و مواد غذایی و کشاورزی از جمله ظرفیتهای خوب جهرم است که این ظرفیت بالقوه با بالفعل شدن موجب ارزش افزوده و توسعه فعالیتهای اقتصادی و صادراتی و اشتغال پایدار می شود.

ایدرو در منطقه ویژه اقتصادی به دنبال رونق و اشتغال است نه انتفاع

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس دراین مراسم با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهرم در راستای ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، و توسعه صادرات ایجاد و زیرساختهای لازم فراهم است ،گفت: ایجاد زیر ساختهای لازم، داشتن موقعیت استراتژیک ، برخورداری از امتیازات لازم در جذب سرمایه گذار ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و جلوگیری از خام فروشی با وجود تولید محصولات کشاورزی ، باغی زراعی، مرکبات درجهرم ازمزیت های خوب دراین منطقه است.

ایزدی افزود: منطقه ویژه اقتصادی جهرم کوتاه‌ترین، نزدیک‌ترین و کم‌هزینه ترین مسیر ترانزیتی برای جابه‌جایی کالاها است که ضمن تکمیل زیرساخت ها و باحضور سرمایه گذاران و تولید کالاهای کمی و کیفی دراین مجموعه رشد تولید، توسعه فعالیتهای اقتصادی، اشتغال پایدار ارتقاء صادرات کالاهای غیرنفتی صورت می‌پذیرد.

به گزارش ایلنا، سرمایه گذاران حاضر در جلسه مسایل و مشکلات خود را مطرح و درخواست تسهیل و رفع موانع داشتند و در این خصوص تصمیم گیری لازم انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز