خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت مطرح کرد؛

واحد‌های تولیدی راکد در کشور رو به کاهش است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۰۱۴

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: روند کاهش واحدهای تولیدی تعطیل در کشور آغاز شده و از ابتدای امسال تاکنون ۸۸۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته اند که ۳۷ واحد از این تعداد مربوط به خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان روز شنبه در مراسم بهره برداری از دو طرح زیرساختی در و یک واحد صنعتی احیا شده در شهرک صنعتی توس افزود: رییس جمهوری بر کاهش واحد‌های تولیدی تعطیل و احیای آنها در کشور تاکید ویژه دارند و امسال واحد‌های صنعتی کمی تعطیل شدند.

وی اظهار داشت: احیای واحد‌های راکد مرهون تلاش واحدهای تولیدی است که با وجود مشکلات اقتصادی و مشکلات موجود در مبادلات مالی، تامین مالی، کمبود سرمایه در گردش و مواد اولیه توانسته اند فعالیت خود را حفظ و توسعه دهند.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: از دو ماه گذشته طرح پایش واحدهای صنعتی در کشور آغاز و گزارش بسیار خوبی تدوین شده است، در این گزارش بیش از ۶۰ مورد مشکل که واحدهای صنعتی راکد با آن مواجه بودند احصا شد.

وی بر تامین زمین برای فعالان اقتصادی بویژه در خراسان رضوی تاکید کرد و گفت: امسال ۱۰ هزار هکتار زمین به گستره شهرکها و نواحی صنعتی کشور اضافه می شود که این مهم براساس طرح آمایش سرزمینی و شناسایی ظرفیت های منطقه ای هر استان انجام می‌شود.

وی گفت: در این راستا امسال حداقل ۳۰۰ هکتار زمین به گسترده شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اضافه می شود.

رسولیان ادامه داد: امسال ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساختهای شهرکها و نواحی صنعتی ایران شده است که در این راستا فقط در خراسان رضوی ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه برای حوزه زیرساختهای آب و برق و غیره تعریف شده است.

وی اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بخشی از هزینه های مربوط به تامین برق شهرک ها و نواحی صنعتی را تقبل کرده است که اختصاص بخشی از این مبالغ برای ایجاد پست های برق در شهرک های صنعتی خراسان رضوی در حال انجام است.

رسولیان اظهار داشت: تامین آب شهرکها و نواحی صنعتی ایران از اولویت های جدی ما است، در صدد هستیم بخشی از پساب شهری را خریداری کرده تا واحدهای صنعتی با مشکل تامین آب مواجه نشوند.

امروز از کانال آبهای سطحی در فاز ۱ و ۲ شهرک صنعتی توس به طول ۶ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال و شبکه روشنایی در فاز ۴ شهرک صنعتی توس به طول هفت کیلومتر با بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد.

همچنین یک واحد صنعتی راکد با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۶۲ نفر در فاز ۱ شهرک صنعتی توس امروز بهره برداری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز