خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی مرکز پژوهش‌های مجلس:

برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها بسیار ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۶۰۵

در مجلس یازدهم مقرر شد از ظرفیت‌های استانی برای اداره کشور استفاده شود

معاون اجرایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعات مهمی که مقرر شده است تا در برنامه هفتم توسعه مورد بهره‌برداری قرار گیرد، برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های ملی و مطالعاتی استان‌ها است که بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی پندار در مراسم بهره‌برداری از اندیشکده حکمرانی استان مرکزی در دانشگاه اراک، افزود: بر این اساس 4 فرایند اصلی از جمله راه‌اندازی مراکز افکار سنجی، مدرسه حکمرانی و خلاق در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پیگیری و ایجاد شده که در حوزه دانش‌بنیان از آن استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای هیئت علمی در دانشگاه‌های دولتی و آزاد در دستور کار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی قرار دارد. در این راستا امید است اندیشکده حکمرانی در مسیر ارتقاء دانشگاه‌ها ملاک عمل قرار بگیرد و تأثیرگذار باشد.

معاون اجرایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی از برنامه‌های مهم این مرکز است که تاکنون در سطح کشور 17 اندیشکده به بهره‌برداری رسیده است. امروز هفدهمین اندیشکده حکمرانی این مرکز در استان مرکزی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مشاور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مرکز پژوهش‌ها به عنوان مغزافزار مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد که طرح‌ها و لوایحی که وصول می‌شود را به مجلس اعلام کند.

موسی پورموسوی افزود: مرکز پژهش‌ها در سال‌های گذشته تنها در تهران مستقر بود. اما در مجلس یازدهم مقرر شد از ظرفیت‌های استانی نیز برای اداره کشور استفاده شود و امور کشور در 2 سطح عمومی و محلی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: این ظرفیت در استان‌ها وجود دارد که زمانی که طرح‌ها و لوایح عنوان می‌شود، مدیران نیز حکمرانی و بهبود وضعیت را رصد کنند. در این رابطه در اندیشکده‌های حکمرانی تلاش می‌شود همکاری مؤثری برای ارتقای رتبه صورت گیرد.

مشاور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای رفع مشکلات کشور باید مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به دانشگاه‌ها نزدیک و دانشگاه‌ها نیز به مسایل اجرایی کشور نزدیک شوند. دانشگاه‌ها هر چه بیشتر به حوزه اجرا نزدیک شوند، می‌توانند راهکار عملی برای مشکلات کشور ارائه دهند.

پورموسوی به موضوع بهره‌برداری از اندیشکده حکمرانی در استان اشاره داشته و تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان استان هفدهم کشور است که در آن اندیشکده حکمرانی ایجاد شده و امید است این اندیشکده بتواند در کشور تأثیرگذار باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز