خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس در شهرکرد آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۹۰۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از آغاز ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهرماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن حسین‌میرزایی اظهار داشت: در راستای اجرای ماده­ ۵۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ثبت‌نام نهایی داوطلبان از پنج شنبه ۲۷ مهر تا روز چهارشنبه سوم آبان به مدت هفت روز به‌صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: متقاضیانی که پیش ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند و مدارک آن‌ها توسط مراجع شش گانه تایید و کد رهگیری وزارت کشور را دریافت کرده‌اند، می‌توانند در مهلت تعیین شده به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه و نسبت به تکمیل پرسشنامه ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

میرزایی بیان کرد: داوطلبان هنگام ثبت‌نام باید گواهی معتبر و مورد تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسات مربوط مبنی بر داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضایی در یک یا همه آن‌ها در بخش دولتی، عمومی یا غیرعمومی و همچنین گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء یا قطع هرگونه رابطه استخدامی و همکاری و نداشتن اشتغال در پست یا مقام یا سمت یا مشاغل ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط مشمولان این ماده را در سامانه بارگذاری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: بر اساس ماده (۱۸) قانون تسهیلات استخدامی جانبازان مصوب ۱۳۷۴/۳/۳۱ و تبصره ماده (۲۱) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۱۳۶۸/۰۹/۱۳ و بند «الف» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم و جزء (۶) بند «ث» ماده (۸۸) قانون برنامه ششم، جانبازان، آزادگان، رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند و همچنین فرزندان شهدا، از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند.

وی افزود: ملاک محاسبه سن اشخاص برای ثبت‌نام در انتخابات، بر اساس تاریخ تولد اولیه ثبت‌شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط به استثنای محاکم قضایی ملاک عمل نیست.

حسین‌میرزایی با اشاره به لزوم دقت داوطلبان در تکمیل پرسشنامه افزود: تکمیل این پرسشنامه مبتنی بر تبصره سه ماده ۵۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است که حاوی اطلاعات شخصی و خانوادگی و سوابق از جمله علمی، شغلی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی داوطلب است.

وی گفت: پس از تکمیل پرسشنامه و دریافت شناسه رهگیری، ثبت‌نام نهایی شده و به هیچ عنوان امکان ویرایش اصلاح و یا اعتراض برای داوطلب وجود ندارد، لذا ضروری است داوطلبان با دقت کامل پرسشنامه را تکمیل کنند.

وی عنوان کرد: داوطلبان باید یک شماره حساب غیرتجاری مربوط به هزینه‌های انتخاباتی خود را نزد بانک‌های عامل تعیین و یا افتتاح کرده و گواهی دریافت شده از بانک را مبنی بر اینکه اطلاعات مربوط به حساب یاد شده بنا به درخواست رسمی وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت، قابل رصد خواهد بود، در کاربرگ پرسشنامه بارگذاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز