خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

گشت مشترک جلو‌گیری از مصرف غیرمجاز منابع آبی قزوین تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۸۳۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تشکیل گشت مشترک جلو‌گیری از مصرف غیرمجاز از منابع آبی در راستای الگوی کشت با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین عطایی در نشست دفتر مشترک آب و کشاورزی گفت: اغلب کشت‌های غیر مجاز با برداشت غیرمجاز از منابع آبی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: لازم است از کشت‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان جلوگیری و با متخلفین برداشت غیرمجاز از این منابع برخورد شود.

وی به ضرورت و حفط پایداری تولید و جلوگیری از خشک شدن باغ در مناطق کوهستانی اشاره کرد و افزود: احداث استخرهای معیشتی با هدف حفظ و نگهداری باغات موجود در مناطق کوهستانی است که می‌توان نزولات آسمانی را ذخیره‌سازی و در زمان مناسب استفاده کرد.

این مسئول یادآور شد: جهادکشاورزی به دنبال توسعه و احداث باغ جدید و توسعه کشت با توجه به وضعیت بارندگی نیست و احداث استخر معیشتی با هدف حفظ باغات موجود احداث شده است.

عطایی تاکید کرد: در اجرای این طرح نقطه نظرات کارشناسی جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای لحاظ شود تا در وضعیت منابع آبی و همچنین زیست‌بوم منطقه مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز