خبرگزاری کار ایران

رئیس جهادکشاورزی استان:

طرح الگوی کشت از امسال در قزوین اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۳۸۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح الگوی کشت به صورت جدی از امسال در مزارع کشاورزی این استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد حسین عطایی در نشست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: طرح الگوی کشت یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم جهاد کشاورزی است که سال گذشته ابلاغ و از امسال عملیاتی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در بحث کشت و تولید مازاد بعضی از محصولات، متاسفانه برخی از کشاورزان بدون رعایت الگوی کشت اقدام به کشت می‌کنند؛ مثلا الگوی کشت در محصول گوجه فرنگی در استان رعایت نشده و امسال در استان مازاد تولید داریم.

وی به مصرف بهینه آب در مزارع کشاورزی اشاره کرد و گفت: می‌توان از حمایت‌های ائمه جمعه که شهرستان یا بخش آنان در شبکه انتقال قرار دارند کمک گرفت؛ چرا که در سال جاری با کمبود تخصیص آب سد طالقان بخاطر خشکسالی و نیاز تامین آب تهران، نسبت به سال گذشته بسیار کم بوده و در همین راستا برای حل باید رایزنی و مکاتباتی انجام شود.

عطایی یادآور شد: کانال یک و دو سد نهب توسط آب منطقه‌ای انجام و کانال سه و چهار توسط جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

این مسئول به تولید و خرید تضمینی گندم در سال جاری اشاره کرد و افزود: بخشی زیادی از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و مابقی مطالبات نیز تا پایان مهرماه پرداخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در تسهیلات داربستی اعتبارات خوبی داریم و امسال نیز ابلاغ شده که امیدواریم تحولی خوب در این بخش ایجاد شود.

عطایی گفت: در پوشش انهار برای انتقال آب طرح‌های بسیار خوبی در دست اجراست که امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم این گونه طرح های را توسعه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز