خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رئیس جمهوری:

ساخت 10 هزار تخت بیمارستانی در دستور کار دولت قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۹۲۵

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: ساخت 10 هزار تخت بیمارستانی در دستور کار دولت قرار دارد؛ در همین راستا در هر سفر رئیس جمهور به استان‌ها یک پروژه درمانی قرار دارد و بهداشت و سلامت از اولویت‌های دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن منصوری در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان 700 تخت‌خوابی قزوین در جمع خبرنگاران استان گفت: در استان قزوین در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی اتفاقات خوبی رخ داده که پیگیری می‌شود و بازدیدها در راستای تسریع در اجرای پروژه‌ها صورت می‌گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهوری ادامه داد: از مجموع تصمیمات سفر رئیس جمهور بیش از یک‌صد پروژه به اتمام رسیده یا در حال انجام است و چند پروژه هم آغاز نشده که باید عارضه‌یابی و بررسی شود.

وی بیان کرد:  از سفر رئیس جمهور به استان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص پیدا کرده است که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بیمارستان 700 تخت‌خوابی قزوین سال‌ها معطل  و در مراحل ابتدایی باقی مانده بود که بعد از سفر فعال شده و تمام تلاش این است فاز اول آن با ۳۵۰ تخت‌خواب تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد و تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

بهداشت و درمان از اولویت‌های دولت سیزدهم است

وی عنوان کرد: پروژه جاده قزوین-الموت-تنکابن، قسمتی که در استان قزوین قرار دارد تا الموت در مراحل انتهایی قرا دارد و با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت، در چند ماه آینده قابل بهره‌برداری است.

منصوری درباره پروژه‌های بهداشت و درمان در سطح کشور اظهار کرد: در این دولت در پروژه‌های بهداشت و درمان یک رکورد ثبت شده، به طوری که تاکنون ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور ساخته شده که تقریبا ۱۶ هزار تخت  آن و بیش از 10 درصد در این دولت به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: در نهضت ملی مسکن در سطح کشور ساخت یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد آغاز شده که در مراحل مختلف قرار دارند، دولت به موازات زمین هم واگذار می‌کند، همچنین تنظیم‌گری‌های مختلفی هم انجام می‌شود و در 4 تا 5 ماه گذشته روند روبه رشد داشتیم و برای به سرانجام رسیدن پروژه‌ها برگزار جلسات مستمری می‌شود.

پروژه بیمارستان 700 تخت‌خوابی درحال حاضر در مرحله اسکلت 70 درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل به یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ همچنین از محل سفر رئیس جمهور تاکنون 114 میلیارد تخصیص پیدا کرده و 885 میلیارد هم باقی مانده است؛ از محل ماده 56 هم 100 میلیارد اعتبار برای این پروژه جذب شده است.

معاون رئسی جمهور در سفر به استان از اردوگاه یانس آباد، امامزاده حسین(ع)، مجموعه دولت‌خانه صفوی، سرای سعدالسلطنه، مدرسه 18 کلاسه پاسداران و بیمارستان 700 تخت‌خوابی بازدید کرد.

شرکت در جلسه بررسی مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور، به استان قزوین از دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهور به استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز