خبرگزاری کار ایران

وزیر کار:

در دولت سیزدهم بیش از یک میلیون شغل ایجاد کرده‌ایم/ سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار شغل ایجاد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۴۷۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از همان ابتدای قبول مسئولیت با طرح و برنامه وارد کارزار شد گفت: بیش از یک میلیون شغل ایجاد کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیدصولت مرتضوی در جریان سفر خود به یزد و حضور در شهرستان بافق در محل احداث کارخانه آهن اسفنجی اظهار داشت: دولت سیزدهم به‌رغم توجه به دستورات بالادستی ولی طرح تحولی با در نظر گرفتن تمام مسائل ارائه کرد و در این مسیر قدم برداشته و به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سیاست خارجی هدف دشمن مبنی بر ایران هراسی خنثی شد افزود: نحوه مذاکره این دولت با کشورهایی که اصولا چارچوب مذاکره را قبول نداشتند به نحوی بود که باعث شد این جارچوب را قبول کنند و هم اکنون این موفقیت را همگان مشاهده می‌کنند و باعث شده با همسایه‌ها و کشورهای دیگر ارتباط وسیعی شکل بگیرد.

مرتضوی به بازگشایی سفارت عربستان و عضویت ایران در مجمع بریکس اشاره و گفت: این تبادلات و ارتباطات موفق باعث شد هژمونی استکبار و قدرت دلار بشکند.

وی با اشاره به رشد اقتصادی کشور در دوسال اخیر تصریح کرد: رشد اقتصادی در سه ماه اول ۱۴۰۲ به روایت بانک مرکزی ۶.۲ درصد است که در برخی از بخش های اقتصادی نیز که با رکود مواجه بودیم به رشد مطلوبی رسیده‌ایم.

وزیر کار به فروش نفت کشور اشاره و عنوان کرد: میزان صادرات و محصولات غیرنفتی به شدت افزایش داشته است و این پیشرفت در سایر حوزه ها و زمینه ها نیز وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه با کد ملی ثبت شده در سیستم مدعی هستیم بیش از یک میلیون شغل ایجاد کردیم تصریح کرد: در شش ماه ابتدایی سال جاری نیز بیش از ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جذب اعتبارات کلان برای پروژه های اقتصادی و عمرانی توسط استان یزد گفت: استان یزد در حوزه کارگری با کمبود نیروی کارگری مواجه است.‌

مرتضوی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که دولت با آن درگیر و مردم را آزار می داد کمبود انرژی بود خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ هیچ قطعی برنامه ریزی شده ای در دستور کار قرار نگرفت و هیچ قطعی ای در این زمینه صورت نگرفت و در همین شهرستان بافق یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی افتتاح و ۲۵ مگاوات دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این شهرستان خام فروشی بوده است تصریح کرد: متاسفانه در شهرستان بافق زنجیره ارزش وجود ندارد که با تلاش نیروهای متخصص طرح اهن اسفنجی در این زمینه و برای برطرف شدن این مشکل در دستور کار قرار گرفت و یکی از بزرگترین خدمت ها است که برای دولت بسیار ارزشمند است که باعث خوشحالی است که کارگری را با رضایت کامل مشعول به کار ببیند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه عملیات اکتشاف و بهره برداری از معادن ساغند شمالی در امروز گفت: پیگیری لازم بر ای برطرف شدن مشکلات مردم شهرستان بافق و به صورت خاص بیمارستان بافق در دستور کار قرار خواهد گرفت و برطرف شدن این مشکلات را وظیفه خود می دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز