خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور؛

۹۵ درصد جمعیت روستاها تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۱۴۴

معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با اجرای طرح "جهاد آبرسانی" در ۲۲ هزار روستای کشور، ۹۵ درصد جمعیت روستاها تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، مجید آقازاده روز چهارشنبه  - نوزده مهرماه - در آیین آبرسانی به ۲۰‌ روستای الیگودرز با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی جمعیت شهری ۱۷ میلیون و ۵۰ هزار نفر و جمعیت روستایی ۱۸ میلیون نفر بود که به ترتیب ۷۵ و ۱۲ درصد تحت پوش خدمات آبرسانی بودند، اظهار داشت: اکنون جمعیت شهری کشور ۶۴ میلیون نفر و جمعیت روستایی ۲۱ میلیون نفر می باشد که با اقدامات انجام شده به ترتیب ۱۰۰ و ۸۶ درصد تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار دارند.

 وی تاکید کرد: با وجود قرار گرفتن ایران در منطقه خشک و نیمه خشک اما رتبه نخست دنیا را در تحت پوشش قرار دادن جمعیت روستایی و شهری از خدمات آبرسانی دارد و ادامه این روند عدالت اجتماعی همواره برای دولت سیزدهم در اولویت کاری بوده است.

معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشوروی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم جهاد آبرسانی را آغاز کرده است، اضافه کرد: ۱۰ هزار روستا در فاز نخست این طرح آبرسانی می شود که اقدامات لازم در هفت هزار روستا توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سه هزار روستا توسط شرکت های آبفای استان ها انجام می شود.

وی بیان کرد: همچنین در این طرح برای یک میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار در قالب چهار میلیون و ۶۲۰ هزار نفر جمعیت، ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه و ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال آب عملیاتی شده است همچنین ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب تامین، ۷۴۷ حلقه چاه حفر و چهار تصفیه خانه فاضلاب ایجاد می‌شود.

معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور یادآور شد: ۹۹۹ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۴ هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه و هشت هزار و ۷۳۰ مترمکعب مخزن نیز تامین خواهد شد.

آقازاده گفت: همچنین در فاز دوم جهاد آبرسانی ۱۲ هزار روستا آبرسانی می شود که یک میلیون و ۶۷۰ هزار خانوار در قالب پنج میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت هستند و در این راستا ۴۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع و ۲۹ هزار کیلومتر شبکه انتقال آب احداث خواهد شد.

وی افزود: با این اقدام ضریب آبرسانی روستایی تحت پوشش در کشور به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز