خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس برنامه‌های هیات دولت به استان را تشریح کرد؛

از افتتاح آزادراه تا بازدید از کارخانه آی‌تی‌آی توسط رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۱۸۰

رئیسی پنجشنبه بعد از ظهر در حرم شاهچراغ (ع) با مردم فارس دیدار می‌کند

استاندار فارس با اشاره به سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت از صبح پنجشنبه 20 مهرماه تا جمعه شب 21 مهرماه به استان فارس، گفت: برنامه‌های اصلی این سفر دیدار با مردم در شیراز روز پنجشنبه بعد از ظهر ساعت 15:30 دقیقه در صحن حرم شاهچراغ (ع) با حضور همه احاد مردم خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در ادامه برنامه های سفر، رئیس جمهور صبح جمعه در شهرستان رستم دیداری را با حضور مردم خواهد داشت.

افتتاح شش قطعه آزادراه شیراز- اصفهان

استاندار فارس با اشاره به برنامه‌های دیگر سفر ریاست جمهوری به استان فارس، یادآور شد: شش قطعه آزاد راه شیراز - اصفهان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد؛ آزاد راه شیراز- اصفهان ۸ قطعه دارد که ابتدا شش قطعه مصوب افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد تصادفات را نیروی انسانی و ۲۵ درصد آن را جاده و خودرو تشکیل داده است و نباید قوانین در آزاد راه زیرپا گذاشته شود.

ایمانیه افزود: بعد از طی شش قطعه مسیر آزاد راه شیراز- اصفهان وارد قطعه ۷ خواهیم شد که در حال حاضر به عنوان آزاد راه آماده نیست و به طول ۱۳ کیلومتر است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در این مسیر خط کشی و نیوجرسی‌ها دیده شده است، ادامه داد: خودروها بعد از قطعه هفت وارد جاده شیراز- سپیدان می‌شوند.

وی یاد آور شد: جاده گویم به شیراز به دلیل اینکه عرض کمتر و شاهد عملیات عمرانی در آن هستیم؛ پلیس در این محور حضور خواهد داشت و شبیه آزاد راه تهران- شمال در برخی روزها جاده یک طرفه و شناور می‌شود.

ایمانیه به مسیرهای جایگزین خودروها به سمت شیراز نیز اشاره کرد و افزود: خیابان جمهوری در شمال گویم را که اتومبیل‌ها در دوطرف پارک می‌کنند به اطراف هدایت خواهند شد و همچنین جاده‌ای بین غرب صدرا از بولوار کتاب تا غرب گویم به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار فارس ادامه داد: در آخر قطعه شش آزاد راه شیراز- اصفهان از مسیر تنگ خیاره می‌توان وارد بزرگراه شیراز- اصفهان و دروازه قرآن شد.

از افتتاح آزادراه تا بازدید از کارخانه آی‌تی‌آی توسط رئیس جمهور

کلنگ قطعه 8 آزاد راه با حضور رئیس جمهور زده می‌شود

وی با بیان اینکه کلنگ قطعه 8 نیز با حضور رئیس جمهور زده می‌شود، گفت: در این سفر سه بزرگراه شیراز-فسا، داراب-بندرعباس، شیراز-جهرم-لار-بندرعباس و شیراز-کوار-فیروزآباد-عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد و توافقنامه احداث 1200 کیلومتر راه روستایی با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) منعقد خواهد شد.

بزرگداشت حافظ نیز در پنج شنبه شب 20 مهر با حضور حافظ دوستان برگزار و در ادامه جلسه‌ای با هنرمندان استان دارند همچنین نمایشگاهی از صنایع دستی  استان برگزار می‌شود.

ایمانیه خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب از سد دردوزن و همزمان با آن، شبکه فاضلاب آباده به بهره‌برداری می‌رسد.

لغو برخی برنامه‌های سفر رئیس جمهور به فارس

وی با اشاره به کاهش یک روزه زمان سفر رئیس جمهور، گفت: برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سفر از جمله حضور ریاست جمهوری در شهرستان‌های گراش و لارستان لغو شده است.

ایمانیه اضافه کرد: از یک هزار روستای درگیر تنش و کم آبی فارس، تاکنون مشکل 200 روستا حل شده و 700 روستای دیگر استان نیز طی قرارداد انجام شده میان آبفا، بسیج و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مدار رفع تنش آبی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور شهرک صنعتی صنایع دستی در کلانشهر شیراز با حضور رئیس جمهور به زمین زده خواهد شد، عنوان کرد: این شهرک در فضایی به وسعت 20 هکتار جنب نمایشگاه بین‌المللی احداث خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه خوشبختانه برای ورزش استان 600 میلیارد تومان در سفر دوم اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: با بخشی از این اعتبار می توان  ورزشگاه حجاب و چمن و پیست ورزشگاه پارس را سر و سامان داد.

بازدید از کارخانه آی‌تی‌آی

وی همچنین حضور در برنامه بزرگداشت حافظ، نشست هنرمندان، ادبا، شعرا، دیدار با دانشجویان جدیدالورود، شرکت در شورای اداری و بازدید از کارخانه آی‌تی‌آی را از دیگر برنامه‌های حضور دو روزه رئیس جمهور در فارس اعلام کرد.

ایمانیه یادآور شد: در این سفر توافقنامه 550 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغال 27 هزار نفر منعقد خواهد شد.

وی عنوان کرد: تاکنون 28 هزار میلیار تومان مصوبه برای سفر دوم ریاست جمهوری به فارس پیش‌بینی شده 4 برابر میزان مصوبات سفر نخست ایشان است.

به گفته استاندار فارس، 85 درصد مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به این استان اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: عصر جمعه نیز نشست خبری رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز