خبرگزاری کار ایران

پیش بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تُن کیوی از باغات املش

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۰۲۲

مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: به دلیل شرایط مساعد جوی برداشت دو هزار و ۵۶۰ تن کیوی به ارزش بیش از ۵۱ میلیارد از باغات این شهرستان پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا از املش، طاهر غلامی اظهار کرد: برداشت کیوی از ۸۰ هکتار باغات املش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال دو هزار و ۵۶۰ تُن کیوی برداشت شود، افزود: ارزش این میزان کیوی ۵۱ هزار میلیارد تومان است.

غلامی با تاکید بر اینکه طبق پیش بینی‌ها امسال با ۱۰ درصد افزایش تولید به دلیل شرایط مساعد جوی داشته باشیم اضافه کرد: بخشی از این مقدار کیوی در داخل گیلان و بقیه به دیگر استان‌ها و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می‌شود.

وی ادامه داد: محمودی از کیوی کاران برتر گیلان و مازندران، برداشت کیوی از نوع «تو سرخ» را از ۷ هکتار از باغ کیوی خود در روستای سُورکوه از بخش مرکزی شهرستان املش آغاز کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی به دغدغه‌های کیوی کاران این شهرستان اشاره کرد و گفت: عدم فقدان سردخانه برای نگهداری محصولات کشاورزی در شهرستان املش، نوسان قیمت، بالا بودن هزینه برداشت سنتی و بالا بودن قیمت نهاده‌های مربوط به آن را از مهم‌ترین مشکلات کیوی کاران املشی است.

غلامی با بیان اینکه برداشت این محصول از ۱۵ مهر ماه آغاز شده و تا ۵ آبان به طول می‌انجامد، افزود: ۴ چهار روستای چُماقستان، سُورکوه، اِشکَرمیدان و سیویر از مهم‌ترین روستاهای تولیدکننده کیوی در شهرستان املش به شمار می‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز