خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار لرستان تاکید کرد؛

لزوم فعال شدن دوربین‌های آزاد راه خرم آباد -اراک

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۷۸۶

معاون عمرانی استاندار لرستان، گفت: هشت عدد دوربین برای آزادراه خرم آباد - اراک در سال گذشته نصب اما هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و لازم است هرچه سریعتر اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند در جلسه شورای ترافیک استان اظهار کرد: بحث مدیریت در پروژه‌ها به دلیل محدود بودن اعتبارات بسیار مهم است و باید با برنامه ریزی در طرح های عمرانی حوزه راه عمل کنیم. 

وی با بیان اینکه تعارضاتی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، افزود:‌ مشکلاتی در برخی موارد بین ادارات راهداری و راه و شهرسازی در خصوص تحویل گرفتن و تجهیز راه های بهره برداری شده وجود دارد که گاهی ممکن است سالها به طول بیانجامد. 

دالوند با اشاره به کریدور غرب و مشکلاتی که در خصوص تحویل گرفتن آن وجود داشت عنوان کرد: باید در راستای جلوگیری از تصادفات چنین مشکلاتی برطرف شود تا مواردی همچون تصادفات پیچ گاوکش رخ ندهد، ضمن اینکه با نصب علائم و تعریض و رفع مشکلات موجود در مسیر، تاکنون مواردی از رخ دادن تصادف در این محور گزارش نشده است. 

وی با اشاره به اینکه در خصوص نصب تابلوها، نیوجرسی و علائم هشدار دهنده مسیرها به خوبی عمل نکرده ایم، بیان کرد: آموزش ها چندان کاربردی نبوده و چنانچه آموزشی هم ارائه شده کافی نبوده است. 

دالوند تصریح کرد: دوربین های آزادراه خرم آباد، اراک (هشت عدد) سال گذشته نصب شده اند، اما هنوز مورد استفاده قرار نگرفته اند و سوالی که در این زمینه مطرح است چرا هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته و شاهد تصادفات در این محور هستیم. 

وی ادامه داد: باید هرچه سریعتر اقداماتی اتخاذ شود که این دوربین ها مورد بهره برداری قرار گیرند. 

معاون عمرانی استاندار لرستان افزود: باید در ماه های سرد سال حضور در جاده ها بیشتر باشد، هرچه این نظارت ملموس تر باشد، شاهد کاهش حوادث بخصوص تصادفات منجر به فوت خواهیم بود. 

دالوند بیان کرد: باید اولویت بندی نسبت به تکمیل پروژه ها صورت گیرد تا امسال و در آستانه سفر دور دوم رئیس جمهور، پنج محور اساسی حوزه راه تامین اعتبار و هرچه سریعتر به بهره برداری برسند. 

وی با اشاره به اینکه تمامی سرعت کاه ها باید با نصب علائم و رنگ آمیزی مشخص شوند، افزود: فرمانداران براساس برنامه زمان بندی مشخص، جلسات شورای ترافیک را برگزار و مسائل ترافیکی شهرستان ها را برطرف کنند. 

دالوند درخصوص پایگاه ۱۱۵ هلال احمر در مسیر آزادراه خرم آباد، پل زال، تصریح کرد: در حال تامین زمین و نقطه یابی با همکاری منابع طبیعی و هلال احمر هستیم و به محض تامین زمین، مکاتبات لازم جهت عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد، درخصوص مسیر خرم آباد به بروجرد نیز مسوولان آزادراه مکلف به تامین زمین هستند تا در این مسیر نیز کنترل های لازم از سوی هلال احمر صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز