خبرگزاری کار ایران

کمبود معلم و فضای آموزشی مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۵۸۲

مدیر آموزش و‌ پرورش تربت حیدریه کمبود معلم وفضای آموزشی را مهم ترین چالش آموزش وپرورش تربت حیدریه دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت صالحی، در نشستی که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات خوبی در خصوص اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تجهیز مدارس و هنرستان‌ها اتفاقات خوبی رقم خورده است، گفت: در منطقه تربت حیدریه دیگر مدرسه نیمه تمام نداریم که جشن پایان پروژه‌های نیمه تمام را در آبان‌ماه جاری برگزار کنیم.

وی افزود: در مقطع متوسطه ۷۰ معلم کمبود داریم که متاسفانه بخشی از این کمبود ناشی از بازنشستگی ۲۴۰ معلم در اول مهر است، ۱۴۰ کلاس خالی در ابتدایی داشتیم که توانستیم با بکارگیری بازنشسگان این کمبود را برطرف کنیم.

صالحی سرانه وجود فضای آموزشی را پایین‌تر از میانگین استانی اعلام کرد و گفت: ۳.۸ مترمربع سرانه کلاس‌های درس تربت حیدریه است که این سرانه در مقایسه با سرانه استان ۴.۳ و کشور ۵.۷ پایین تر قرار دارد و همچنین دارای ده مدرسه فرسوده هستیم که به شدت نیازمند ساخت هنرستان هستیم. 

مدیر آموزش و‌ پرورش تربت حیدریه افزود: بعد از کرونا بدلیل فضاهای آموزشی مجبور به دوشیفت کردن مدارس شدیم ودر حال حاضر ۴۷هزار دانش آموز در شهرستان تربت‌ حیدریه در ۲۸۰ فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: ۶۸ درصد مدارس ابتدایی و ۱۸ درصد مدارس متوسطه اول دوشیفت هستند و همچنین ۷۰ نیرو در مقطع متوسطه کمبود داریم‌ و در سال گذشته ۲۴۰ نیرو بازنشسته شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز