خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کاشت مکانیزه محصولات کشاورزی سود بیشتری برای کشاورزان گلستانی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۲۸۹

سرپرست مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشاورزان با کمبود آب و مشکلات ناشی از آن روزهای سختی را سپری می‌کنند و کاشت مکانیزه محصولات کشاورزی سود بیشتری برای کشاورزان گلستانی دارد.

محمد ناظری در گفت‌وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: سال گذشته خشک سالی باعث خسارت‌های زیادی به بخش کشاورزی استان شد که در کشت پاییزه امسال باید سیاست‌ها عوض شود تا دوباره در این بخش شاهد خسارت‌ها نباشیم. کشاورزان روش‌های سنتی را عوض کنند و کشت حفاظتی را انجام دهند.

وی ادامه داد: گلستان همیشه رتبه دوم تولید گندم را در کشور داشت که متاسفانه سال گذشته به دلیل خشک سالی شدید حدود ۱۰۰ هزار هکتار گندم از بین رفت. رتبه کشت گندم استان در سالجاری ششم بود که همه دستگاه‌هایی که در تولید گندم نقش دارند باید به ما کمک کنند تا به جایگاه قبلی‌مان در کشور بازگردیم.

ناظری بیان کرد: کشاورزان استان سعی کنند کشت محصولات کشاورزی در اراضی دیم را به صورت مکانیزه انجام دهند. کشاورزان حتما کودپایه، فسفر، پتاسیم، یک سوم کود اوره را قبل کشت پاییزه در اراضی خود استفاده کنند.

وی افزود: اگر تاریخ کشت محصولات کشاورزی جا به جا شود قطعا عملکرد خوبی نخواهیم داشت. پیش بینی می‌شود امسال کشاورزان ۳۷۰ هزار هکتار گندم، بیش از ۵ هزار هکتار سیب زمینی، در اراضی خود کشت کنند.

وی گفت: سال گذشته کشاورزان بیش از ۵ هزار هکتار از زمین‌های خود را به کاشت سیب زمینی اختصاص دادند که بیش از ۱۴۰ هزار تن محصول از مزارع برداشت شد. میانگین برداشت سیب زمینی در هر هکتار بین ۲۰ تا ۲۵ تن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز