خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان غربی برگزار می‌شود؛

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی آبان ماه

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۴۶۸

مدیرکل کانون، پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی دهه سوم آبان ماه در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا آبسوران در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه، شعارهای این جشنواره «با قصه لبخند بسازیم» است، گفت: این جشنواره در بخش‌های مدرن و کلاسیک، آئینی سنتی، زبان اشاره، ۹۰ ثانیه و بین الملل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره دو جایزه ویژه به قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی و موضوع با تکیه بر لبخند اهدا خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان محورهای پنجمین دوره جشنواره قصه گویی، را قصه‌های قرآنی دینی و مذهبی، علمی، روایت قصه‌های کارآفرینان، قصه‌های نامداران، عنوان کرد و گفت: گروه‌های سنی نوجوانان ۱۲_۱۸سال، نوجوانان بزرگتر از ۱۸ ساله، پدربزرگ و مادر بزرگ می‌توانند در پنجمین جشنواره قصه گویی شرکت کنند.

وی ادامه داد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در سایت کانون ثبت نام و قصه‌های خود را تا پایان مهرماه ثبت کنند.

به گفته آبسوران جشنواره قصه گویی امسال دهه سوم آبان ماه به مدت ۲ روز در استان برگزار می‌شود.

آبسوران با بیان اینکه در این دوره از جشنواره مرحله منطقه‌ای حذف شده و منتخبین استانی مستقیم به مرحله ملی راه پیدا می‌کنند، گفت: فاصله قصه‌ها برای جشنواره قصه گویی، ۵ تا ۱۲ دقیقه اعلام شده است.

وی افزود: طی سال گذشته یک نفر از شرکت کنندگان در جشنواره قصه گویی به مرحله بین الملل راه پیدا کرد و برگزیده بخش بین الملل نیز شد.

آبسوران با اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک نیز با بیان اینکه ۴۱ مجموعه و نهاد کانون را در اجرای برنامه‌های هفته کودک یاری می‌کنند، افزود: برنامه‌های هفته کودک در محورهای «برنامه برای کودکان» و «برنامه درباره کودکان» برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۵ کتابخانه ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های خود را در قالب دو محور اعلامی تنظیم خواهند کرد. همچنین ۱۶ مهر عضویت رایگان در کتابخانه‌های ثابت کانون پرورش فکری انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز